Canada 2010

Gegroet allen,

enkele weken geleden de knoop doorgehakt! Een jaartje loopbaanonderbrekening nemen, even alles achterlaten en de wereld verkennen. Waar naartoe?? Noord-Amerika en omstreken…maar meer bepaald CANADA Het is immers nu dat we het moeten doen; niet wachten tot er wieweet kinderen zijn, er zich een serieuse carrieremove aandient, of wat dan ook…Live now!

Wat ik hier kom zoeken; ervaringen van anderen, tijdelijke reisgenoten, uitstekende tips…!!

Zal ook meegeven dat ik van 1982 ben, al heel wat gereist heb maar dit altijd beperkt is gebleven tot 3weken en samen met een vriend (die omwille van het moeten werken niet langer wegkan). Als ik in mijn belgenlandje verkeer houdt ik mij vooral bezig met sporten, vrienden onderhouden, festivalletjes doen, en uiteraard zelf werken he

Ik zoek in maart/april te vertrekken en november/december terug te keren naar het belgskesland

Groetjes
Mie

Iemand trouwens wat goede info over Oost canada want blijkbaar gaat niemand verder dan west?!

Gegroet,

vliegtuigticket is geboekt; van april tot einde september zit ik in Canada.
Te vertrekken vanuit Montreal richting oosten, om geleidelijk aan westwaarts te trekken.

Als er iemand zin heeft om effe mee te reizen…

groetjes
Mie
27

heb dé stap gezet en heb 1 jaar loopbaanonderbreking vanaf maart 2010 :wereld:
mijn plannen zijn maart Borneo (een groepsreis) en in april alleen 3 weken naar Nepal (ben er al geweest voor trekking en ken er een gids)
Vond dat dit het jaar was om rond te reizen…

Ik sta voor alle landen open !!! :zon02: en mag dus maandje tot 4 maand reisje zijn… Heb al Nepal, Brazilië, Noorwegen, stukje Usa (streek SanFrancisco, Denver, New orleans)… gezien maar Noorwegen bv wil ik zeker opnieuw doen, maar met tentje dan :wink:

Mijn plan is niet om 1 jaar continue te reizen, maar af en toe eens een reis doen, eventueel met andere reisgenoot. Dusals je een voorstel hebt laat je maar weten.
Ik hou vooral van actieve reizen, op het strand liggen kan ik hier ook. Uiteraard is een dagje rusten of meer tijdens een reis ook altijd leuk. Cultuur, kunst en vanalles zien is voor mij toch wel belangerijk op een reis, te voet, met de fiets of in de lucht :wink:

Groetjes, Anja (België, 34 jaar)

Hoi Anja,

altijd welkom om een tijdje mee te reizen he. Die dingen die jij opsomt een geslaagde reis te hebben komen perfect overeen. Canada is groot en veel mooie dingen te zien en te doen… Als je concreet beslist dat Canada een geschikte mogelijkheid is voor jou laat je maar iets weten

groetjes Annemie

effe kort dan wat meer uitleg geven :

ik ga graag in groep, of met 2
In oktober-maart 2009 ben ik naar Nepal gegaan, normaal waren we met 4, maar 2 hadden er afgehaakt … schrik voor hoogte … DUS dan waren we met 2, en dat was ook leuk.
Enkel mijn reis in maart en april 2010 is van mij al gepland, en maand juni spendeer ik in België, daarna ben ik vrij tot maart 2011 om te gaan waar ik wil >>>
En er is nog zoveel te zien, dus keuze genoeg. Wou vorige zomer eigenlijk al eens naar Indonesië gaan, maar een vriendin besloot dan om naar Vietnam te gaan, en toen kwam Nepal… Maar indonesie (Bali …) wil ik zeker nog eens zien. Canada spreekt me ook heel erg aan. Heb een maandje Usa gezien, maar daar is nog zoveel te zien! En was prachtige natuur! Noorwegen heb ik ooit gezien, maar was té kort dus wil ik ook zeker nog eens terug gaan en dan vooral naar de Lofoten. ijsland is prachtig om in de zomer te doen. Nieuw Zeeland heeft ook prachtige natuur…
En aangezien mijn ouders de Galapagos bezochten en het er ook prachtig is wou ik een groepje zoeken om (met een Belgisch koppel die daar gidst) een kleine trekking in Ecuador te doen. En daar de lokale bevolking te zien…

Ik verkies ook om de reizen niet allemaal na elkaar te doen. Omdat ik in dat jaartje ook wel af en toe met vrienden en familie eens wil doorbrengen :vak02:

Dus Canada zie ik zeker wel zitten, dan moeten we enkel nog eens kijken wanneer ik tijdens je rondreis zou meegaan. Want je zit er tot eind september? Heb je al een basis routeplan wanneer je naar waar gaat ? En al iemand gevonden die een stukje meereist ? Met een kleine groep rondtrekken is natuurlijk ook leuk…

Heb eigenlijk nog nooit een reisgenoot gezocht via een website, maar denk dat je hier het gemakkelijkst iemand vind die op dezelfde golflengte zit wat betreft het reizen. Uiteraard is het leuk om hier een reisgenoot te vinden, maar het moet nog klikken ook é, en dat weet je pas als je elkaar al enkele keer gezien hebt om de reis te plannen :wink:

hopelijk weet je hier iets meer over wat ik in mijn jaartje loopbaanonderbreking wil doen. groetjes :zon:

Hoi Anja,

een basisrouteplan is er al, al is het echt wel basis…ik weet ongeveer waar ik allemaal wil komen maar plan het niet echt concreet in. Ik laat dit vooral afhangen van wie ik ga tegenkomen, met wie ik kan meerijden, hoe lang ik als wwoofer ergers verblijf… Concreet vertrek ik op 05/04/2010 naar Quebec - Montreal, daar een aantal dagen verblijven, dan richting New Foundland en Labrador, een tweetal weken gaan wwooffen, en stilletjes aan richting Westen trekken. Einde augustus, begin september zit ik sowieso in BC want dan komen twee vrienden mee rond trekken, en mss nog iemand ergens mei juni maar dat valt allemaal nog wat af te wachten. Wanneer en waar ik juist ga zijn is dus allemaal wat onvoorspelbaar. Ben ook niet echt zo’n plannertje vooraf, meestal maar een aantal dagen of weken op voorhand :slight_smile:

Laat me dus zeker een seintje als je weet welke periode je naar Canada wil afzakken…
groetjes
Mie

wwooffen ???

zal ook voor mezelf eens kijken welke periode best zou lukken …

groetjes

wwoof is dat je bij gezinnen die een soort van boerderij hebben mag logeren en meeeten in ruil voor 4uurtjes per weekdag mee de handen uit de mouwen steken. Het leuke hieraan is dat je op deze manier gemakkelijk in contact komt met de lokale bevolking en het leuk is dat je in een huiselijke sfeer terecht komt.

Beste Mie,

Ik lees net even al je berichten en ben nieuwsgierig geworden naar wwooffen.
waar heb je adressen gevonden waar dit kan?

Ik zelf ben trouwens Thomas en ga vanaf 10 maart reizen in Noord-Amerika. ik begin in LA en trek daarna redelijk spoedig naar Canada.

Groetjes Thomas

Beste Thomas,

op www.wwoof.ca word het principe van wwooffing uitgelegd, en kan je indien gewenst een account aanmaken (dit kost je 20 euro dacht ik) en dan kan je alle gastgezinnen per regio terugvinden en nalezen wat ze juist verwachten van een wwooffer. Ook als je geen account aanmaakt kan je beperkt info lezen van welke gezinnen iets aanbieden. Er is trouwens ook een groep op facebook (wwoofcanada) waar hosts en wwooffers de kosten van het officiele programma omzeilen en waar je dus contacten kan leggen met mogelijke gastgezinnen (of had ik dit niet mogen verklappen ? ;-))

In elk geval, een leuk principe hoor dat wwooffen, heb dit in Nieuw-zeeland een aantal dagen gedaan en was wel eens leuk om gewoon in een huiselijke kring tv te kijken, met een gezin te eten, en ze geven je (als je bij een goei gezin komt) de kans om de omgeving te exploreren.

Doen zou ik zo zeggen!
En wieweet kom ik je ergens tegen in Canada he (vanaf april loop ik daar ergens rond)

groetjes
Mie