Ik zit er al een tijdje over te denken om er een jaar tussen uit te gaan na mijn opleiding. Op het moment moet ik nog een jaartje naar school en daarna gaat het gebeuren.
Op mijn lijstje staat Curacao, voor een heel jaar lijkt me dit te lang?? Mijn idee is dan eigenlijk ook om 3 maanden Curacao, 6 maanden Amerika en dan nog 3 maanden Canada?? Het zijn ideeën en die kunnen nog veranderen. Op het moment ben ik een beetje zoekende naar waar ik naar toe zou kunnen gaan… Graag tips van jullie??
Het hangt, denk ik, vooral af van wat je van plan bent te gaan doen op je bestemmingen: 3 maanden Curaçao lijkt mij persoonlijk vrij lang, maar als je er familie/vrienden op gaat zoeken of wilt gaan werken/vrijwilligen is het al een ander verhaal.
In 6 maanden kun je een hoop zien, maar de VS zijn groot, en je wilt je programma ook niet overvoeren, dus ik zou zelf een lijstje maken van dingen die ik per se wil zien, en verder ruimte over houden om ergens langer te blijven, of ergens toch nog heen te gaan omdat je mensen tegen bent gekomen die er heel enthousiast over zijn.
Bedankt voor je reactie. In eerste instantie was mijn idee om eerst naar Curacao te gaan en daarna maar zien waar ik heen zou gaan… Het plan was wel om te gaan werken, alleen hoe of wa ik da moet regelen?? Zover ben ik nog niet!
Aangezien een jaar te lang is daar, dacht ik wat kan nog meer… Richting Amerika spreekt mij aan!! Vandaar uiteindelijk het idee… Maar ivm visums etc had ik 3 mnd 6 mnd en 3 mnd bedacht…
Het lijstje wat ik precies wil zien zit een beetje in mijn hoofd maar daar moet ik ook nog goed over nadenken en ideeën en tips zijn van harte welkom.
Verder is wel het idee om zo af en toe langer op een plek te blijven om er ook te gaan werken, ivm de kosten etc… Je snapt hem wel! Vandaar ook 3 mnd Curacao… Dan zit ik nog met mijn verjaardag daar!!.. Hahaha
Nou hoop dat het verhaaltje een beetje duidelijk is.
Zoals ik al zei tips en ideeën zijn van harte welkom.
Werken in de VS kun je op je buik schrijven, ook vrijwilligerswerk is eigenlijk niet toegestaan, maar je zou kunnen proberen wat te WWOOFen. Standaard krijg je een maximumverblijf van 90 dagen op Visa Waiver, anders van te voren een visum aanvragen bij de ambassade.
Canada is een ander verhaal, daar kun evt. een jongeren vakantiewerkvergunning (WHP) voor aanvragen, waarmee je max. een jaar kan blijven. Anders kun je als toerist tot 6 maanden verblijven op Visa Waiver.
Ik hoop dat je flink wat gespaard hebt want het zijn allemaal dure plekken waar je heen wil en sparen met een baantje daar valt niet mee. Het zal zowiezo niet meevallen om baantjes te vinden laat staan goed betaald.
Ik wil je niet ontmoedigen, ik stimuleer juist mensen die zoiets willen doen maar ga wel voorbereid.