hallo,
ik moet vandaag de beslissing nemen wel of niet voor een jaar naar curacao!
ik ben een vrouw 36j en single, de reden was een jaar ertussenuit en even resetten, ik zal gaan lesgeven als dansdocent!
ik verdien voor curacaose begrippen redelijk goed, 3100 naf maar voor nederlandse begrippen veel te weinig…namelijk 2/3 deel minder als wat ik nu verdien.
Wat te doen?
Mijn hart zegt ja! mijn verstand zegt nee!
reken voor jezelf uit wat je in dat land nodig hebt om te overleven. Heb je aan 3100 naf genoeg dan zou ik mn koffers al hebben klaar staan. Niks te vliezen dan alleen maar een ervaring rijker… Ja niks opgebouwd in dat jaar financieel, maar wordt je daar gelukkiger van en helpt dat bij het beter voelen… denk het niet. Een jaartje er tussen uit is goed voor ons psyche.
Ik ben benieuwd of je hebt besloten om naar Curacao te gaan. De afgelopen weken speelde ik ook met het idee om eind dit jaar een jaar terug te gaan naar mijn geboorteland. Toen ik ontdekte dat de bank toestemming moet geven om je huis te verhuren en je als ‘straf’ 0,5% extra rente moet betalen en nog meer van dat soort bureaucratische zaken is mijn enthousiasme heel erg getemperd maar nog niet verdwenen.
Als je nu op Curacao bent, zou ik graag horenhoe jij alles hebt geregeld.