Mijn naam is Simone Glas. Ik ben 23 jaar en ik vertrek over twee weken voor een half jaar naar Curacao. Ik ben net afgestudeerd voor de opleiding pedagogiek en ik ga nu voor een half jaar werken als au pair in Curacao. Ik ben vorig jaar hier ook al een half jaar voor stage geweest!
Het lijkt mij leuk om met meer mensen in contact te komen die ook in die periode in Curacao verblijven en het leuk vinden om af en toe gezellig op stap te gaan, strandjes te pakken en natuurlijk ook af en toe een lekkere borrel te doen!
Wat super zeg dat je voor een half jaar gaat. Ik heb zelf ook pedagogiek gedaan (en werk nu als docent pedagogiek), de lerarenvariant en ga in sept aan de master beginnen. Ik ga deze zomer 16 dagen naar Aruba en Curacao op vakantie, alleen. Ik ben in feb in Aruba geweest, helemaal super!
Ik ben van 19-8 tot 29/8 in Aruba en van 29/8 tot 3-9 in Curacao.Misschien leuk om af te spreken. Ik ben 29 en hou heeeeel erg van stappen.
@ Simone: Leuk! We moeten eigenlijk even een topic starten waar we op zetten wie wanneer komt en dan daadwerkelijk een datum prikken om een borrel te doen met iedereen. Want je bent zeker niet de enige die voor langere tijd naar Cura gaat. Gezellig om elkaar een beetje te leren kennen, want we zijn daar toch allemaal zonder onze familie en vrienden dus nieuwe mensen leren kennen lijkt me wel wat! Waar ga je wonen?
@ Jolanda: Helemaal alleen op vakantie? Wow … jij durft! Kan me wel voorstellen dat jij het dat ook gezellig vindt om wat af te spreken met mensen daar. Ik ben er alleen nog niet als jij op Cura bent dus das jammer … maar er zijn genoeg anderen van dit forum die er al wel zijn!
@ Chotje: Ja ik vind het ook super spannend om alleen te gaan nog nooit gedaan ook. Ik ga volgende week eerst 1,5 week naar Rhodos met een groep vriendinnen en ik ben in feb in Aruba geweest en ik wilde graag eens alleen op vakantie. Jammer dat je er niet bent!
Nou ik studeer bijna af als journaliste, en denk erover om samen met mijn vriend een klein jaartje te gaan vanaf begin oktober. Heb alleen nog geen idee hoe ik aan een baan en een goedkoop huis kom daar. We zouden allebei van alles willen doen qua werk, als het maar brood op de plank brengt Lijkt ons gewoon geweldig om daar te zijn! Iemand ideeën voor ons??
Wij gaan met hetzelfde idee heen, we willen alles aanpakken om te gaan doen qua werk, als we er maar van kunnen leven. We zijn wel actief aan het zoeken vanuit hier, maar dat is toch vaak een probleem. Veel bedrijven geven aan dat ze je graag persoonlijk willen zien voordat ze je aannemen, dus dat je op het eiland langs kunt komen. Maar we blijven proberen en anders idd vanaf daar verder zoeken. Wat woningen betreft kun je overal terecht, er worden heel veel woningen aangeboden. Zelf ga ik op een resort wonen omdat ik dat een veilig idee vind en het is natuurlijk luxe Op de website casacama.com worden veel goede en ook goedkope woningen aangeboden. Ik heb daar eerst ook gekeken en zag er zeker wel wat leuks tussen zitten. Verder bieden veel particulieren hier op dit forum een woning aan dus daar kun je natuurlijk ook even naar kijken.
Hoi Simone
Ik kom op 3 augustus aan in Curaçao en ga blijven tot eind juni 2010. Lijkt me dus wel gezellig om wat meer mensen op het eiland te leren kennen!
Waar ga je verblijven?
Groetjes:dag:
Hallo allemaal, ook ik ben van plan om voor een langere tijd te blijven op het mooie eiland Curacao. Ik ben hard op zoek naar werk en huisvesting en nieuwe mensen leren kennen…wie heeft er ideeen?
Hihi Traveler … over de ideeen om nieuwe mensne te leren kenne heb ik inmiddels al vaak ‘reclame’ gemaakt voor het topic over de welkomsborrel. Daar staan al zoveel mensen op dat het vast en zeker met een paar moet klikken
Hoi Chotje, leuk initatief van je…en gelukkig dat er genoeg mensen zijn die op de borrel zullen zijn. Kan niet anders zijn dan dat het wel gezellig moet worden
Hahaha ja het is een idee van meerdere mensen eigenlijk dat op allerlei topics werd geopperd dus toen leek het me handiger om het op 1 centraal topic te doen en iedereen te vermelden. Het wordt vast en zeker gezellig! Er zijn dus al wat mensen nu en die daten al regelmatig dus volgens mij IS het al gezellig !!
Mijn naam is Simone Glas. Ik ben 23 jaar en ik vertrek over twee weken voor een half jaar naar Curacao. Ik ben net afgestudeerd voor de opleiding pedagogiek en ik ga nu voor een half jaar werken als au pair in Curacao. Ik ben vorig jaar hier ook al een half jaar voor stage geweest!
Het lijkt mij leuk om met meer mensen in contact te komen die ook in die periode in Curacao verblijven en het leuk vinden om af en toe gezellig op stap te gaan, strandjes te pakken en natuurlijk ook af en toe een lekkere borrel te doen!
:vak02:hoi Simone,
Mijn naam is Mandy ik ben 21 jaar oud,ik ga begin december voor een maand em half naar curacao,ik zoek wa leuke mensen om leuke dinge mee te doen vooral lekke rop strand te liggen,ik heb pas een jar in curacao gezeten en ook als aupair het lijkt me leuk om je te leren kennen
ik wacht op een reactie van jou,want het is niet zo gemakkelijk als aupair wat vriende te leren kennen hopelijk tot snel
mandy
Ik ben Charlotte, 28 jaar en ik vertrek donderdag naar Curacao! Ik ben ook altijd in om nieuwe mensen te lerne kennen, zeker als je hier al je vrienden en familie achterlaat … Ik ga samen met mijn man dus ben gelukkig niet alleen, maar ik vind het leuk om mensen te leren kennen en samen gezellig dingen te gaan doen.Wanneer komen jullie precies aan op Cura?
Ik kom 5 december aan,op een zaterdag,wel leuk dat je man mee gaat,mijn vriend is er ook bij maar moet elke dag werken tot 16 u daarmee vond ik het leuk om iemand te hebben om lekker op het strand te liggen en eens lekker te gaan shoppen…