Izakaya Yokoso! - De plaats om lekker over Japan te kletsen

Purmerendse Oehoe ook nieuws in Japan

En dat terwijl dit beestje toch niks is vergeleken met de Japanse Transformer-uil:

https://www.youtube.com/watch?v=2-GFZ4bdSiQ

Helaas is het alweer voorbij, maar Matsuya Ginza heeft enkele weken een Nederlands tintje gehad: er was een expositie “60 years with Miffy”, oftewel 60 jaar Nijntje. Dit beperkte zich niet alleen tot tentoongestelde tekeningen en schilderijen van Dick Bruna, ook de gevel was tijdelijk aangepast:

http://i.imgur.com/ySBYVf8.jpg

1 like

Die is grappig :slight_smile:

Het is rustig in het Japan forum.Zijn jullie ook al aan het voorbereiden voor weer een reisje naar ons favoriete land?
Wij zijn momenteel al aan het plannen voor volgend jaar.Vertrek 20 maart 2016 en weer terug 16 april 2016.Er zijn al hotels geboekt.
Dit keer gaan we Kyushu verkennen.Het is nog lang wachten…zucht…

Da’s in ieder geval ruim op tijd, valt me überhaupt mee dat je dan nu reeds hotels kan boeken? Maar mooi vooruitzicht, ook op Kyushu valt nog een hoop te ontdekken!

Zelf nog even geen plannen, m’n eerstvolgende vakantie ergens na de zomer moet toch maar eens ergens anders heen gaan. Zit enerzijds te denken aan bijvoorbeeld Armenië en/of Georgië, eindelijk weer eens de VS, of wellicht toch maar weer eens andere Aziatische bestemmingen als Taiwan of de beide Korea’s weer eens wat aandacht gunnen. Wellicht blijft er dan nog een weekje over, dan zou de Tokyo Motorshow wellicht nog een optie zijn. Anders wordt het pas volgend jaar weer, bijvoorbeeld voor de winterfestivals van Tohoku, of dan toch eindelijk eens een Hanami-reis…

Overigens had ik voor volgend jaar nog wel een ander plan in gedachten: dan is het precies tien jaar na m’n eerste groepsreis naar China, waarna bij mij het reis- en met name Azië-virus echt had toegeslagen. Voor die tijd was ik weliswaar een paar keer naar New York geweest, maar dat is toch anders reizen. En aangezien Shoestring dezelfde reis nog altijd praktisch ongewijzigd (alleen eindigen ze nu in Hong Kong i.p.v. Guangzhou) aanbiedt leek het me een leuk plan die na tien jaar nog eens een keertje over te doen. Kijken hoezeer zowel China als mijn eigen reiservaring in die tijd veranderd zijn.

Mijn broer (min of meer mijn vaste Japanreisgenoot) opperde laatst ook dat hij wel weer eens in de lente wilde gaan. Dus wellicht ook een hanami reis voor ons. Deze plannen zijn echt nog heel pril, dus even afwachten wat er werkelijk gaat gebeuren.

Hebben we om de tussenliggende tijd te overbruggen nog leuke onderwerpen waar we over kunnen kletsen?
Als jullie het leuk vinden kan ik nog wel wat verhaaltjes schrijven over aparte tempels.

Dat kan uiteraard nooit kwaad! Ik zou zelf ook weer eens m’n treinentopic op moeten pakken, maar ik heb net na ruim 25 jaar weer een lichte Fischer Technik-verslaving opgelopen:

<div class=“lazyYT” data-youtube-id=“ZYNQMznfL0c” data-width=“480” data-height=“270” data-parameters=“feature=oembed&wmode=opaque”></div>

Je gaat vast dit jaar nog wel een keertje naar Japan. dat virus is maar niet zo weg! :slight_smile:

Ik heb juist nu al hotels vastgelegd voor volgend jaar omdat we die zekerheid al vast hebben.
Kan dan altijd nog wijzigingen aanbrengen als ik wat beters of mooiere locaties vindt.
Waren er nu een paar bij waarvan de prijs ons bevalt en ook de ligging t.o.v. stations en bezienswaardigheden.
Nu de reisroute verder uitwerken wat we beslist willen doen en zien.

Nog geen nieuwe vakantieplannen voor Japan, maar ik zit er ineens wel aan te denken binnenkort weer eens een weekendje naar Londen te gaan…

Of heb je geen ruimte meer voor souvenirs uit Japan!
:biggrin:

Nah, ik zie er vooral een mogelijkheid in Japanse souvenirs wat minder ver van huis te kunnen halen: http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=189030

:biggrin:

Dat ziet er ook heel goed uit en inderdaad je hoeft er niet ver voor te reizen.

Ik heb net de vlucht voor onze reis volgend jaar op Kyushu geboekt bij KLM.
Rechtstreekse vlucht op Fukuoka.:cheer::cheer::cheer::cheer:

Onze reis is globaal te beschrijven met overnachtingen in de volgende plaatsen.

Fukuoka-Kumamoto-Kagoshima-Miyazaki-Beppu-Kokura-Sasebo-Fukuoka.

Vandaar uit gaan we weer zoals elk jaar trip-jes maken en hopen ook nog wat bijzondere treintjes mee te pakken.
We vertrekken 20 maart en hopen 16 April weer terug te zijn in Nederland.

We hadden eerst het idee om naar Osaka te vliegen met Finnair en dan de ferry te nemen naar Kyushu en dan aan het eind
van de trip via Kobe terug te keren naar Kansai Airport.
De prijs van de vlucht van KLM is gunstiger en wat hotels op Kyushu zijn ook stukken goedkoper.

We waren al eens in Fukuoka en Nagasaki maar dat was te kort om alles te zien.

En we gaan natuurlijk nu eens voor de bloesems!
>>>

Nou, wie nog een bijzondere whiskey wil, nog even een paar jaar geduld: Suntory gaat diverse whiskeys naar het International Space Station sturen om ze daar twee jaar te laten rijpen, om ze te kunnen zien (proeven) wat het ontbreken van zwaartekracht voor effect heeft op de smaak van de drank. Ik vraag me echter toch vooral af of de bewoners van het ISS er zo lang af kunnen blijven…

Meer hier: Siliconera - Welcome to the Unseen Side of Video Games!

De plannen zijn hier wat definitiever geworden voor de volgende reis.
Het enige wat eigenlijk vast staat is dat we in de lente willen gaan :slight_smile: Verder zouden we beiden ook de Izumo Taisha willen bezoeken. De Ise grand shrines vonden we erg mooi, en dit is ook zo’n plaats.
Eens kijken hoe levendig Izumo zelf is, Ise zelf vonden we voor een plaats die zoveel mensen trekt nogal… tja, saai.

Maar eens een poging gedaan zelf Hiroshima-stijl Okonomiyaki te maken:

Viel niet tegen, maar geen partij voor het echte werk uiteraard. Het vergde sowieso een beetje improviseren, bij gebrek aan een bakplaat werd het toch wat goochelen met koekenpannen. En bij gebrek aan iets wat op yakisoba lijkt heb ik udon gebruikt. Het meest authentieke is dan ook de saus en de katsuobushi bovenop…

Leuke treintjes voor de kinderen: The Pikachu Train Adventure.The coolest anime train in Japan!
Maar ook leuk voor ons :slight_smile: http://www.youtube.com/watch?v=y2zNBDkgEMk

Het ziet er smakelijk uit! Soba haal ik wel eens bij a.h… Laatst heb ik soba gehaald bij de toko.

Die okonomiyaki ziet er zeker goed uit. Zelf maken is altijd ook erg lekker en leuk om te doen.
Maar als je wilt dat het voor je wordt gemaakt hoef je niet en zo ver weg. In het centrum van Amsterdam zit zowaar een okonomiyaki restaurant! http://japanesepancakeworld.com. En ze maken nog heel lekkere okonomiyaki ook :slight_smile:

1 like

Het ziet er naar uit dat KLM niet meer rechtstreeks op Japan vliegt.Ik heb gezien dat er een tussenstop in Parijs wordt gemaakt op vluchten naar Tokyo.

Wij kregen vandaag een mail van KLM dat onze rechtstreekse vlucht naar Fukuoka veranderd is. We hebben nu een tussenstop in Seoel en een paar uur wachttijd en komen nu s’avonds pas aan in Fukuoka ipv s’ochtends.Dat is dus wel balen.

Terug ook weer een tussenstop en aankomst in Ams om 05.00 uur.Dus daar ook weer wachten op de eerste trein naar Zwolle.