istanbul

wil graag naar istanbul zonder problemen.Welke keuze Hotelplan of Koningaap.
Heeft iemand ervaring met deze twee of andere optie??

hallo,

Ik heb geen ervaring met deze twee.
Maar ik wil je wel een advies geven:kijk op internet naar hotels of naar pensions in Istanbul,boek daar je verblijf en geniet van het geld dat je over hou aan museums en uitgaan.
Ik kom al sinds 1972 in Istanbul,en als je gewoon een ticket boekt en een een hotel neemt naar je keuze,ter plaatse of via internet,dan ben je honderden euro’s goedkoper uit.
Echt waar,je vindt er altijd iets naar je eigen smaak,je kan het zo goedkoop of zo duur maken als je wil.
Veel plezier in deze wereldstad.
groetjes Antoine

Hi Antoine,

goed idee, thanks
Dacht er zelf ook aan,maar hoe is het met de veiligheid gesteld?
grtjes,

Zenora

Hoi Zenora,

Met de veiligheid het volgende: over het algemeen is het best veilig,vooral overdag.
Ik loop zelf liever rond in Istanbul,dan b.v. Amsterdam of Rotterdam of Antwerpen.
Ik reis daar ook met de metro en de bus en heb nog nooit problemen meegemaakt.
Net zoals in iedere Wereldstad is er ook in Istanbul criminaliteit,en veel bedelaars.
Als buitenlander in Istanbul wordt je wel beter in de gaten gehouden door b.v. de politie en door burgers,omdat je er te gast ben en ze willen een goede indruk achterlaten.
In Turkije is er in het algemeen meer sociale controle,als je wat overkomt op straat dan wordt je gelijk geholpen door wild vreemden,omdat dit nu eenmaal in de aard van de Turken zit.
Dus maak je niet te druk over je veiligheid,geniet van de stad en van Turkije en van de Turkse cultuur(vooral in Istanbul)je komt er ogen te kort.
Groetjes Antoine

Mega bedankt Antoine:kus:,

Heb reeds geboekt, vertrek op 8 mei en logeer in een prachtig hotel ,veel bezienswaardigheden op loop afstand.Hebben goede service op je verder op weg te helpen qua excurcies etc.
Nogmaals many many thanks,
Als je nog meer van dit soort suggesties hebt om landen te bezoeken lees ik ze graag.

grtjes,

Nisha:vak01:

By the way volledige naam is Nisha Zenora.Roepnaam Nisha.
Laat je zeker weten hoe mijn avontuur is afgelopen,verheug me er ontzettend op.
groetjes
Nisha

Hallo Nisha,

Graag gedaan,en nog veel plezier in Istanbul.
Nog even een goede tip voor Istanbul : als je een taxi neemt in Istanbul,zorg dan altijd dat de taxichauffeur zijn meter aanzet of spreek van tevoren een prijs af.
Nu is er op dat gebied wel veel controle gekomen in Istanbul,maar een gewaarschuwd mens telt voor twee.
Neem liever de stadsdolmuş,dat is echt heel goedkoop en ze stoppen overal,op de ramen van de auto staat ook de bestemming van de desbetreffende dolmuş,of vraag het even aan de chauffeur of aan de medepassagiers.
groetjes Antoine

Mocht je in het bezit zijn van een iPhone of iPod touch dan is dit wellicht een waardevolle applicatie:

http://inside-digital.blog.lonelyplanet.com/2010/04/19/lp-volcano-rescue/

Vandaag nog gratis te downloaden!