Raad aub:
Deze week heb ik contact gehad met m’n ventje en hebben we besloten het kerstweekend samen door te brengen. Ik zou naar Istanbul gaan voor een lang romantisch weekend. (Istanbul: omdat het hem het gemakkelijst is)
Wie is daar al geweest? Kan me iemand tips geven ivm de keuze van een hotel (4d/3n)? Het is de allereerste keer dat ik naar Istanbul ga.
Alle tips zijn welkom.
Persoonlijk vind ik dit niet het beste moment, vergeet de kerstsfeer en het weer kan behoorlijk tegenvallen. Istanbul is een chaotische grootstad, die voor 95% bestaat uit afschuwelijk lelijke en smerige wijken, maar de rest is zo uniek en mooi, dat het zeker de moeite is. Toeristen wordt vaak een hotel aangeraden in de buurt van Taksim, levendig en zeker heel oosters qua sfeer, maar als je voor het eerst gaat, raad ik een hotel aan in de buurt van de toeristische topattrakties (hippodroom, topkapi). Grand Yavuz is zeker een van de betere. Zorg er vooral voor dat je met een betrouwbare touroperator gaat. Ik maakte het eens mee dat ik door Corendon werd ondergebracht in een wijk, waar ik ruim een uur (taxi en boot) nodig had om tot het centrum te geraken, tot overmaat van ramp werd onze terugvlucht vervroegd van de namiddag tot de zeer vroege ochtend. Een volle dag en een halve nacht verliezen op een vakantie van drie dagen is meer dan ergerlijk. Let dus zeker op de vluchturen.