Istanbul

:confused: Wie kan mij iets vertellen over Istanbul en over de hotels in de stad.

Waar kan ik het beste boeken voor 5 dagen.
Welke reisorganisatie.

Wie heeft goede of slechte ervaringen.

Groetjes, schol:)

Mijn zoon zoekt een goedkoop reisje, maar wel betrouwbaar.

Op korte termijn.

Dus wie iets weet graag een reactie.

Groetjes, schol

Ik heb mijn reis geboekt bij Corendon (ook naar Istanbul (met kerst en oud en nieuw)). Maar ik heb er geen hotel bij geboektā€¦ Maar de totaal prijs die corendon voor je uitrekent op de site, is idd helemaal de eindprijs die je uiteindelijk betaald (dus luchthavenbelasting ed zijn er al bij gerekend, komt op het vliegveld nog wel 15ā‚¬ voor brandstof bij ofzo, maar dat is overal zo, nu)
Verder kan je natuurlijk ook gewoon bij de reisbureauā€™s rondvragen, volgens mij is Istanbul over het algemeen niet zo heel erg duur.
Succes met het uiteindelijk boeken!

Liefs Rieneke

Hallo,

Over de hotels kan ik weinig vertellen aangezien ik er maar 1 keer ben geweest. Wel kan je hier op de website wat info over vinden. In 2001 ben ik zelf 8 dagen naar Istanbul geweest als begin van een reis, kleine 4 maanden, door Oost- en Zuid Europa. Het meest interessante op cultuur gebied is het noord/westelijke gedeelte van de Marmaris in het Europese gedeelte van Istanbul waar zich de grote Moskeeā€™s (Aya Sofia, Sultan Ahmed) en paleizen (top kapi) zich bevinden nabij een kleurrijk park, in deze buurt zat ik zelf in een vrij goedkoop hotel. Zelf denk ik dat dit de beste plek is om in een hotel te zitten, omdat dit tevens toch het meest interessante en toeristische gedeelte is. Succes ermee! :cool:

Xander

Ben zelf 3 jaar geleden een week in Istanbul geweest.:wink:
We hadden een stedenreis geboekt bij D-reizen. We hadden een keileuk hotel in Ottomaanse stijl in de wijk Sultanameth, Vlak bij de Blauwe Moskee en de Haiya Sofia.
Bij de boeking kregen we een leuk reisgidsje met allerlei tips voor bezienswaardigheden en wandelroutes.
Deze boekjes zijn ook voor 10.00 euro te koop in de boekhandel.
In de stad heb je overal typisch Turkse restaurantjes, waar je voor weinig kunt eten.

Heel veel plezier.
Groetjes, Fransijn:) :slight_smile: :slight_smile:

Vorig jaar voor de visumaanvraag voor mijn vriend moesten wij naar Ä°stanbul, 14 uur van ons huis vandaan dus hebben we daar een weekje moeten blijven i.v.m. de visumaanvraag!
We sliepen in hotel GOLDEN CROWN voor 11,- euro per nacht, logies en ontbijt!
Mijn ouders zijn nagekomen om ons te helpen met de visumaanvraag en zijn gevlogen met Corendon, al vanaf 19,- euro (exclusief de extra toeslagen) vanuit Eindhoven en Amsterdam, ook zij hadden GOLDEN CROWN via Corendon geboekt en werden er vanuit het vliegtuig met een service naartoe gebracht voor 20,- euro!
GOLDEN CROWN ligt in Ƈemberlitaş en meteen naast de Tram die echt om de minuut komt, je koopt een muntje voor 1,- YTL dat is zoā€™n 0,55/0,60 eurocent en je kunt van het Noorden naar het Zuiden van Ä°stanbul reizen!
Er zijn heel veel mooie dingen om te bezichtigen zoals hiervoor al genoemd zijn, kortom het is een geweldige stad!
Ik wens U zoon een hele fijne reis en ik hoop dat U wat aan mijn informatie heeft!
Groetjesā€¦:slight_smile:

Hoi allemaal,:banana:
Heel erg bedankt voor jullie, vaak uitgebreide, reacties.
Mijn zoon heeft geboekt bij ā€œThe Metropolā€.
En hoewel hij goedkoop wilde, in eerste instantie, is het toch nog duurder uitgevallen. Dit komt ook omdat hij op korte termijn wilde vertrekken en een stedentrip toch altijd duurder uitvalt dan een vakantie voor 1 of 2 weken.
Hij vertrekt donderdag voor 5 dagen.
Ik hoop dat hij een goede keuze heeft gemaakt en hij zal zeker wel gaan genieten, hoewel de temperatuur minder is, maar ja er is genoeg te bekijken.
Groetjes, schol:wave:

Wens je zoon onwijs veel plezier in Istanbul.
Als je er eenmaal geweest bent wil je steeds terug.
De sfeer, de bezienswaardigheden, de mensen, het eten.
Het raakt je diep van binnen.

Cok Selamlar, Fransijn:TUNISIA: :NETHERLAN

Heej heej,

Misschien kan ik jullie helpen met vragen? Ik ben al 8 keer in istanbul geweest, en weet wel een paar leuke tips en misschien antwoord op jullie vragen? Mail me maar!
Groetjes Deboortje

Hoi Deboortje,

Bedankt dat je nog even reageerde.
Mijn zoon gaat donderdag al de lucht in en ik zie hem voor die tijd niet meer.
Maar mocht je toch nog een paar goede tips hebben kan ik het hem altijd doorgeven.
Misschien kun je ook even aangeven of het verstandig is om alleen maar met euroā€™s te betalen. Geldt dit ook voor de entreegelden.

Groetjes, schol:wave:

Heeej!

Mijn ervaring is dat je het beste wel liraā€™s kan betalen. Ook bij entreegelden. De verkopers hebben nog wel eens de neiging om de wisselkoers van lira naar euro een beetje te veranderen in jou nadeel. Verder goed oppassen met het betalen in taxiā€™s! Altijd hardop zeggen wat je hem hebt gegeven ivm met de wisseltruck! Op de trambaan en in de tram goed oppassen voor zakkenrollers, een handige tip is b.v. in een zak een lege portomonee en in de andere zak je geld te bewaren! Vooral op de trambaan door Sultan Ahmet, Cembelitas enz (een lange weg) zitten veel zakkenrollers die het op toeristen gemunt hebben!

Wens hem heel veel plezier in istanbul!

Groetjes Deborah