Citytrip Istanbul Corendon

Hallo :zon02:

Heeft iemand hier een citytrip met Corendon naar Istanbul ( http://www.corendon.nl/stedentrip-istanbul/istanbul/hotel?reiscode=QYQIAQJEWgEAAAIEHgIDQU1TBk5vdFNldAZOb3RTZXQGTm90U2V0AUYGTm90U2V0Bk5vdFNldA2 of http://www.corendon.nl/citytrip-istanbul/istanbul/hotel) gedaan?
Zo ja, hoe is dat bevallen?

Ik hoor namelijk niet zo veel positiefs over Corendon en vraag me af of je wel in goede hotels verblijft. Wat kun je verwachten van een 3* of 4* hotel in Istanbul?

Ik hoor het graag.

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Groetjes Marga

Hi, ik heb de stedentrip Istanbul niet gemaakt maar de Cappadocie trip. Corendon heeft het voortreffelijk voor elkaar en de hotels waren perfect.

Hoi,
Wij hebben pas een stedentrip istanbul gedaan, alleen niet met corendon. Wij hadden een 4* hotel midden in de wijk Sultanahmed, was niks mis mee. Als ik het programma zie van corendon zou ik adviseren om het zonder excursiepakket te doen. Ik mis het dolmabahce paleis (echt de moeite waard) en het verzonken paleis, is vlakbij het hippodroomplein en de blauwe moskee.

Bedankt voor jullie reacties!

@ Toos: Vond je Istanbul een mooie stad? Ik zit te twijfelen om 4 of 5 dagen te gaan…heb je in 4 dagen de hoogtepunten wel gezien of is 5 dagen beter?

@Marga: Ik vond Istanbul zeker de moeite, leuke stad, veel te zien. Wij hebben het in 4 dagen gedaan en we hebben redelijk veel hoogtepunten gezien. De blauwe moskee, hagia sofia, topkapi paleis, hippodroomplein en het verzonken paleis liggen allemaal bij elkaar. Ook de grand bazaar ligt op loopafstand. Het dolmabahce paleis en taksimplein hebben wij met een taxi gedaan,vanuit de wijk sultanahmed, liggen beide over de bosporusbrug. Vismarkt is leuk en kun je ook goed eten. Wij hebben bij ark* geboekt en zijn in het Azyade hotel geweest. Dit ligt ongeveer 10 minuten lopen van de blauwe moskee.

als je een dag extra neemt, kun je nog overwegen om naar de Prinseneilanden te gaan. zeer de moeite waard, heb ik begrepen.

ik heb trouwens in 2006 een hotelovernachting in Istanbul geboekt met Corendon en dat was volgens mij 3***. Nix mis mee. Goede prijs- qualiteits verhoudingen.

Reactie verwijderd door Hans.

Wij hebben bij ark* geboekt en gevlogen met klm. Vluchttijden waren wel redelijk gunstig, wij vlogen om 9.15 heen en 16.45 terug. Ook een transfer naar het hotel bijgeboekt, busje staat klaar en brengt je naar het hotel. Scheelt toch tijd denk ik, zeker als je heg noch steg weet. Zou ook aanraden om een hotel in de wijk sultanahmed te nemen. Ligt vlakbij de meeste bezienswaardigheden. Weet niet wat je van een 2* hotel kunt verwachten, sterren zijn tenslotte niet gelijk aan onze sterren

Ligt er inderdaad aan hoe je bent ingesteld. Heb een half jaar in istanbul gewoont en heb zelfs niet elk plekje gezien, dus ik zou voor de 5dgn gaan. Overal de taxi heen nemen (vooral sultanahmet-taksim, sultanahmet-dolmabahce) is absoluut niet nodig.
De keren dat ik naast dat half jaar naar istanbul ben geweest heb ik gewoon een vlucht geboekt (lang van te voren is turkish airlines 150 euro, pegasus ook zoiets etc) en daar een hotelletje geboekt (kun je ook nog op afdingen). Vorige keer was het voor mij 15 euro per nacht en zat ik in een 2p kamer met badkamer (en zelfs ontbijt).

hey,

ikzelf zou gewoon een vlucht boeken en accomodatie los van elkaar.

Hostels zijn daar echt wel heel goedkoop. Qua bezienswaardigheden kan ik niets meer toevoegen. ’ tis hierboven al allemaal vermeldt. Zou wel voor 5 dagen gaan… Sfeer daar, gewoon rondwandelen, is ook helemaal top.

wijzelf vonden het ook leuk om een boottochtje te maken op de Bosphorus

Groetjes Ellen

ja ik :stuck_out_tongue:

ik heb een geweldige vakantie gehad,
ehm alleen het nadeel dat de tijd van vertrek was opgeschoven waardoor we 1 dag minder hadden.
en onze bus met een excursie naar de blauwe moskee (via het reisgevalding) is een keer zonder mij vertrokken omdat de groep weer op een andere plek was gaan staan dan afgesproken, toen moest ik terug lopen lol2 dat was best wel stom van die reisleidster maar goed, dat was dan ook ‘‘de stomme reisleidster’’. er was ook nog 1 leuke, en ik heb Die excursie dan ook mooi niet betaald.

verder alles super :smiley:

oh het hotel was wel gewoon goed om in te slapen! niet super geweldig hotel ofzo, maar ik was daar toch alleen om te slapen.

Citytrip Istanbul (kort :wink:)

• Vliegtuig niet geschikt voor mensen langer dan 1.80 m en slechte service
  • Prima hotel (goede service) maar in een afgelegen buurt
  • Boek de excursies NIET, je krijgt geen waar voor je geld (langs veel gesubsidieerde bedrijfjes) en je kunt het makkelijk zelf doen. Een taxi is nog goedkoper! En je krijgt toch bijna geen uitleg over het land/stad e.d.

Verder is Istanbul een prachtige stad, zeker een aanrader om een keer naar toe te gaan!

Groet Wendy