Volgende week vertrekken wij met zes volwassenen voor vijf dagen naar istanbul. Het is voor iedereen de eerste keer. Wie heeft er tips om onze tijd zo nuttig mogelijk te besteden en zoveel mogelijk te zien? Alvast bedankt voor julllie reacties. groetjes Diana
Hoi Diana,
Kijk eens bij www.konstantinopel.org
Zij hebben een fantastisch programma, daar haal je vast wel leuke dingen uit.
DIT IS GEEN REKLAME. Ik ken die organisatie verder niet maar ik neem bij een volgend bezoek aan Istanbul beslist een kopy van het dagprogramma mee.
Veel plezier in Istanbul.
Hoi Diana,
Heb je maar vijf dagen??? je moet zeker een vakantie van vijf jaar boeken,zo groot en mooi en lelijk is Istanbul.
Als je in Istanbul bent moet je zeker naar de bekende Agha sofia moskee gaan , of naar de blauwe moskee (sultan ahmet),maar de klapper is het TopKapi museum.
En je moet absoluut naar de Boğaz (bosporus) gaan,erg mooi aan het water daar,met mooie restaurantjes (met heel goed eten)en s’avonds erg mooi om te zien.
Groetjes Antoine
Hallo nog even een vraagje, is het beter om met lira of met euro s te betalen en dan gaat het voornamelijk om eten drinken entree en vervoer?
groetjes Diana
Met Lira’s Diana.
Fijne dagen in Istanbul.
Hoi Diana,
Absoluut met lira’s betalen,anders betaal je veels te veel.
En de lira’s in Turkije nemen,niet hier in Nederland halen,anders verlies je behoorlijk wat geld (met administratie en wisselkoersen).
Zodra je in Istanbul arriveerd,kan je als je voorbij de douane bent,gelijk wisselen bij verschillende banken,let wel op de koers,die kan per bank verschillen.
Groetjes Antoine
Gewoon pinnen, veel handiger.
Hoi,
Ja pinnen is inderdaad makkelijker,maar je betaald er ook voor per transactie €2,en als je Turkse lira’s pin,dan betaal je ook nog de koersomslag extra.
Heel interessant om te lezen. Ik ben namelijk op zoek naar een hotel in de buurt van de bezienswaardigheden. Ik heb al te horen gekregen dat ik moet zoeken in de wijk SultanAhmet, maar heeft iemand een hotel waar je heel lokaal zit en wat ook nog te betalen is.
Ik ga pas in oktober, maar ben nu toch alvast aan het kijken.
Dank je wel!!!
Wij hebben in maart in hotel Santa Sophia gezeten. Een heel eenvoudig hotel met een redelijk ontbijt en schoon. Dit hotel zit heel centraal vlak bij alle bezienswaardigheden
Ik ken zelf Hotel Sultanahmet Palace, waar ze hele leuke prive-hamams op elke kamer hebben. Prima uitvalsbasis. Ga in Istanbul beslist ook naar de openbare (middeleeuwse) badhuizen. Echt Juweeltjes!