Israël met z'n 2en of met een groep!?

Hallo,

Aangezien ik op het algemene reisgenoten deel niet veel over Istael kon vinden, hier mijn oproep maar.

Ik ben nog totaal in de orienterende fase dus misschien kan ik hier terrecht met vragen.
Ik wil graag de eerste weken van mijn schoolvakantie (ben juf) naar Israel.
Wil gaan voor de religieuze plaatsen (ben zelf niet religieus opgevoed, nog actief, maar heb wel degelijk serieus interesse en weet al veel van jodendom, islam en christendom af door zelfstudie). Heb altijd wel iets bijzonders gehad met het jodendom en dus ook Israel.

Ik heb in Turkije en Thailand samen met een reisgenoot al eens rond gereisd zonder een groep. Gewoon thuis plannen en rugzak mee.

Kan dit ook in Israel?
Is het juist niet beter om veel te leren van de bezienswaardigheden met een georganiseerde reis mee te gaan.
Zo was ik in Egypte met een rondreis en weet wel dat ik al die info nooit in mijn eentje heb kunnen krijgen.

Zijn er hier mensen die ook zoiets zouden willen als ik (samen gaan als optie zien, hetzij echt samen of samen met een groep mee).

En welke organisatie of groepsreis raden jullie aan als je echt wat meer de diepte in wil wbt Israel?

Ik ben 31 jaar, serieus maar houd ook wel van een terrasje op z’n tijd.
Mijn voorkeur gaat uit naar vrouwlijke reizigers.

groetjes

Hoi Selena,

ben je nog naar Israël geweest? Israël is prima alleen te bereizen; je kunt ook nog overwegen zelf te gaan, en voor sommige dingen een tour te boeken. De Oude Stad in Jeruzalem bijvoorbeeld, of een tocht door de woestijn.
Hoe het met op de bonnefooi gaan zit, weet ik niet; ik denk daarbij vooral aan gedoe bij de douane als je niet kunt zeggen waar je allemaal heen gaat (goede kans dat dat anders is als je met iemand samen bent, maar als vrouw alleen heb ik steeds eindeloos gedoe bij de douane, en ik heb altijd alle overnachtingen al geregeld).

groet,
M

Hallo Melanthe,
Begrijp ik dat het lastig is om op de bonnefooi te gaan? Wil graag gaan couchsurfen en dat is nogal bonnefooierig. Kan de douane je niet binnenlaten wanneer je aangeeft ook naar de Palestijnse gebieden te gaan?

Gr,
Wouter

Hi Wouter,

je moet in elk geval kunnen aangeven waar je als eerste gaat overnachten. Van mij wilde de douane alles weten, maar het was vooral belangrijk waar ik de eerste nacht heen ging en wanneer ik weer wegging. (ik was toen deels voor vakantie, deels voor werk; vakantie was geen probleem, over werk deed men erg moeilijk - maw wilde alles weten).
Ze zullen waarschijnlijk precies willen weten waarom en hoe lang je naar de Palestijns gebieden gaat (Jordaanoever neem ik aan?). Toegang weigeren denk ik niet. Ik zou voor de zekerheid ook even checken met de eerste host waar je verblijft, neem aan dat hij/zij vaker met dit bijltje gehakt heeft.

Het douanegebeuren is als je pecht hebt even vervelend, maar verder vond ik Israël echt geweldig. Zó veel te doen/zien/beleven…