Israël goed zelf te organiseren?!

Hallo,

Wij zijn 4 meiden van 30 jaar. Vorig jaar zijn we met zijn allen naar Marokko geweest met een georganiseerde fly en drive. Dit jaar willen we weer zoiets doen (zo’n 8-11 dagen) en we dachten aan Israël. We hebben wel wat georganiseerde reizen gezien, maar vonden dit best duur.
Is het goed zelf te organiseren? Want we hebben al wel losse tickets gezien voor €317 pp. Dan moeten we dus nog hotels en een auto.
Is het veilig om met 4 vrouwen zelf te reizen?
Heeft iemand nog tips waar zeker heen te gaan en waar niet?
Alle tips zijn welkom!!
Alvast bedankt.

Groeten Sacha

Israel is heel goed zelfstandig te bereizen, zeker als je met z’n vieren bent. Buiten de grote steden is autorijden ook goed te doen (heb zelf niet gereden).

Waar gaat jullie voorkeur naar uit? (natuur, cultuur, stappen, zonnen?). In Jeruzalem, sla vooral het Israel Museum en de Oude Stad niet over. In Tel Aviv kun je werkelijk álles vinden, Yafo is ook erg leuk (vlooienmarkt, bv, vond ik prettiger rondlopen dan in de Oude Stad in Jeruzalem). Massada is erg indrukwekkend, Dode Zee moet je natuurlijk ook niet missen. Rond Ein Gedi kun je ook mooie wandelingen (door wadi’s) maken. Haifa en Akko zijn ook erg leuk. Eilat is heel geschikt voor zonnebaden en duiken. Van daaruit is het ook redelijk makkelijk om een uitstapje naar Petra te maken (kan zijn dat je lang moet wachten bij de grens), of een woestijntocht. De omgeving van Eilat is ook een paradijs voor vogelspotters.
Ook leuk: een bezoek aan een kibbutz, al dan niet voor overnachting. (ze liggen vaak wat minder centraal, maar als je een auto hebt, is dat geen probleem).

Israël is trouwens niet duur, al hangt het er wel van af waar je heen gaat en wat je gaat doen (ik ga bv niet op vakantie om te stappen, dus daar ben ik geen geld aan kwijt).

1 like

Hoi Melanthe,

Bedankt voor je reactie. Wij gaan ook niet op vakantie om te stappen. Het leukst vinden we wat afwisseling, dus cultuur, natuur en misschien een dagje strand klinkt goed. Vooral de cultuur lijkt ons indrukwekkend!
Iemand anders nog tips? Bijv voor autohuur of betaalbare overnachtingen.

Groeten Sacha

natuur en cultuur is in Israël goed te combineren :slight_smile:

Veel plezier in elk geval vast! Wanneer willen jullie eigenlijk gaan?

Ook ik kan bevestigen dat je gemakkelijk in Israel kunt rondreizen. Afgelopen oktober ben ik alleen 2 weken in Israel geweest. Dat was geen moment vervelend geweest.

Naast de bezienswaardigheden die Melanthe al genoemd heeft, kan ik jullie ook de Golan Hoogte aanraden. Daar kun je gewoon veilig rondrijden. In het noorden liggen Banias NP en Nimrod fortress vlak bij elkaar en zijn erg bezienswaardig. Verder ligt iets zuidelijker daarvan ter hoogte van het meer van Galilea Gamla NP. Dat is een ruine gelegen langs een diep ravijn. Tevens heb je daar de hoogste watervan van Israel.
En zo zijn er nog vele plaatsen waar natuurschoon afgewisseld wordt met historische en bijbelse bezienswaardigheden.

Ik heb mijn auto gehuurd bij Eldan car rental (אלדן – שירותי מכירת רכב , ליסינג , השכרת רכב | אלדן). Daar heb ik goede ervaringen mee. Ik raad je af om met de huurauto (met Israelisch kenteken) op Palestijns gebied te rijden. Israeliers zijn er niet zo populair. Als toerist ben je er meer dan welkom. Dus als je daar komt, dan kun je je het beste kleden als toerist (voor de verandering :biggrin:).

Een vraagje nog, wat vinden jullie betaalbaar?

Ik ben net terug uit Israel. Zelf reizen super gemakkelijk. We hebben alles met de bus gedaan, maar met een auto wordt het nog gemakkelijker. We hebben in hostels gezeten, in de LP staan redelijke opties en er is een folder uit gegeven met budget opties in Israel. Ik weet alleen niet meer waar we deze hebben gevonden.
De West Oever is goedkoper dan de rest van het land en het is zeker aan te raden om daar even langs te gaan.

Hey wat leuk ik ben ook net bezig met mn reisplanning voor Israel. Ik vertrek 16 juni voor 2 weekjes en ga ook alleen. Als ik zo alles een beetje lees moet het idd goed te doen zijn. Alleen begrijp ik uit de Lonely Planet dat het niet zo verstandig is, om als vrouw alleen de Mount of Olives op te gaan. :s

Ik heb al mn ticket geboekt maar als ik zie dat jullie tickets voor onder de 400 euro hebben gevonden denk ik shit, had ik maar beter gezocht! ik heb 540 euro betaald maar goed ik heb wel gekeken dat ik geen vluchten heeeel vroeg in de morgen heb of op n vliegveld moet overnachten (woon in Alicante, Spanje en heb een overstap in Madrid).

Het hotel van Tel Aviv is al geboekt en ook dat voor Jerusalem. Niet al te luxe om toch de kosten wat te beperken.

Verder had ik nog wel een vraagje, ik wil van Jerusalem naar Nazareth maar kan niks vinden over busverbindingen. Ik maak van Nazareth maar een dagtochtje want weet niet of ik het echt de moeite waard vind er te overnachten. Wel wil ik die dag doorreizen naar Sefad (ook hier weer, kan geen info vinden maar goed, neem aan dat ze me daar wel verderhelpen) en daar wél overnachten.
Sefad is alleen schrikbárend duur qua hotels en dr is maar weinig keus. Iemand tips?

Hallo Alicantina,

kijk voor busroutes op de volgende site:

Zelf heb ik Nazareth bezocht, vanwege de grote Christelijke kerk die daar staat. Het lijkt mij ook niet de moeite waard om er te overnachten.

Hotels in Sefad zijn inderdaad duur. Op hotel.com was de Safed Inn veruit de goedkoopste hotel met Euro 44. Je kunt overwegen om in de buurt van Sefad te gaan zitten en dan op en neer te reizen.

Dankje hjo! Via het forum van de Lonely planet ben ik erachter gekomen dat je ook via Haifa naar Nazareth kunt komen. Mss wel wat om, maar ik hoef dan geloof ik niet over te stappen.

Nee ik zag ook niet echt een reden om in Nazareth te overnachten.
Bedankt voor de tip van dat hotel in Sefad, ik ga gelijk kijken!

Groetjes