Christelijk reisgenootje Israel zomer 2012 gezocht!

Hoi!!

Israel, een land met historie, Bijbelse plaatsen en contrasten…
De laatste tijd zit dit land telkens in m’n gedachten en ik voel dat ik er naartoe moet;) Heb een grote behoefte om de wortels van het christendom in Israel te ontdekken en een gedeelte van m’n zomervakantie hier door te brengen, om bijzondere en fascinerende plekken te zien en te beleven!

Heb al het een en ander op internet bekeken, maar er wordt van alles aangeboden qua vrijwilligerswerk en rondreizen, maar heb nog niets concreet gevonden. Daarbij lijkt me het ook leuk om deze reis met een andere christen te ondernemen en samen een reis zoeken wat aansluit bij onze wensen! Ik heb al het een en ander rondgereist en ben wat dat betreft heel flexibel en openminded ingesteld.

Heb je ook een verlangen om aankomend zomer (2012) naar Israel te gaan en voor een periode vrijwilligerswerk te doen, of een (georganiseerde) rondreis te maken, de Bijbelse historie te ontdekken en om dit samen met een andere christen te ondernemen, dan hoor ik graag van je!

Groetjes,
Clariska

Als het goed is heb je een privé-berichtje ontvangen.
Kan het namelijk niet meer vinden…
Anders hoor ik het wel!

Heb 'm ontvangen en heb net ook gereageerd;)

Hey Clariska,

Leuk je verhaal te horen. Ik wil dit jaar ook heel graag naar Israel toe… Weet alleen nog niet precies hoe ik het ga doen. Ik ben zelf ook christelijk en vind het gewoon geweldig om dit land een keer te bekijken. Nu is vrijwilligerswerk voor mij geen optie, ik heb daar gewoon niet genoeg tijd voor omdat ik juist de plaatsen wil bekijken.

Nu wil ik misschien of met een georganiseerde reis gaan. Backpacken spreek mij wel het meeste aan, dat lijkt mij gewoon echt helemaal gaaf. Ik heb een beetje zitten kijken wat de kosten zijn etc. Ik ben al een heel eind gekomen. Maar alleen backpacken zie ik gewoon echt niet zitten. ik ga dan liever met nog een paar andere mensen.

Ik ben zelf trouwen 25 en heb ooit eerder gebackpacked (hoe schrijf je dit???) alleen, maar dat vond ik dus gewoon te stil…

Groetjes!

He Aleandra!

Leuk van je te horen! Ik moet zeggen dat ik de laatste tijd al een beetje dacht van hmm, gaat het er daadwerkelijk wel van komen, omdat vrijwilligerswerk me ook ingewikkeld en duur lijkt en vooral ook veel tijd mee kwijt ben, terwijl ik juist ook veel wil zien! Daarbij heb ik ook eerder gebackpackt (zo kan je het ook schrijven;)!) en dat spreekt me wederom ook erg aan! Ook qua geld, omdat als je met een organisatie gaat, kost dat ontzettend veel en als je gaat backpacken, kan je zelf het e.e.a. regelen en kan je daar veel geld op besparen. Daarbij is het wel verstandig en veilig om met z’n tweeen (of meer) te backpacken in Israel, ipv alleen.
En uberhaupt is het wel net zo gezellig om samen met iemand te backpacken. Kan je ook indrukken delen en sta je er samen voor.
Wat zijn verder je ideeen omtrent reizen door Israel? Had je daar al veel over nagedacht? Wil je me anders even een privé-bericht sturen, met evt. je emailadres, kunnen we verder via de mail hierover praten!

Hoor graag van je!

Groetjes,
Clariska