Island hopping Galapagos?

Ik wou graag even weten of er iemand ervaring heeft met Island hopping op de Galapagos. Ik verblijf 3 maand in Ecuador voor mijn thesis en ben ook van plan om te gaan reizen. Galapagos eilanden staan zeker op het lijstje. Ik ben vandaag naar het reisbureau geweest en daar werd aangeraden (voornamelijk omdat dit het goedkoopste alternatief was) om aan Island hopping te doen. 5 dagen om van het ene naar het andere eiland te gaan, de eilanden te verkennen, te snorkelen, … Dus niet met een cruise de eilanden afgaan. Is er iemand die hier (een goede) ervaring mee heeft?

Groetjes Lies

Het Galapagos hoppen is de ideale optie als je niet 5 dagen lang op een boot wilt zitten. Zeker als je bijvoorbeeld snel last hebt van zeeziekte. Qua kosten maakt het vaak niet eens zo heel veel uit. Je hebt ook budget boten. En het is toch een hoop geld dus ik zou liever iets meer uitgeven aan wat ik echt leuk vind dan iets wat minder is maar wel iets goedkoper. Op de website van ecuadoronline is een leuke (maar wel prijzige) Galapagos hop optie. Als je wat meer budget reis zoekt dan kun je het wellicht beter ter plaatse regelen of een last minute afwachten.

Hoi Lies! Ik ben op het moment op de Galapagos en wilde even zeggen dat als je de tijd hebt, dat je echt meer dan 5 dagen moet nemen… Er is zo veel te zien en te doen en je kunt hier prachtig snorkelen (of duiken).
Ik ben in totaal ongeveer 2 weken op de eilanden (maar heb wel een boottocht van 8 dagen gedaan). Je verveelt je hier niet!!

Groetjes, Heleen

Ik heb zelf door geld en tijdgebrek een landbased tour gedaan. Dit was 5 dagen, waar je met een boot naar verschillende eilanden gaat, met veel excursies op de eilanden. Als ik het nog een keer moet doen zou ik als je tijd genoeg hebt een ticket naar de galapagos boeken en daar een cruise boeken. Het is redelijk makkelijk afdingen als ze nog 1 of 2 personen nodig hebben om een boot vol te hebben. Je kunt ook gewoon een bootverbinding nemen naar een ander eiland om op je gemak zelf alles te bezoeken.