Galapagos boot of eilandhoppen

Wij gaan november naar Ecuador en Galapagos, nu twijfelen we wat het beste is in dit seizoen 5 dagen bootreis of iedere dag vanaf de kust naar een ander eiland. Ik vrees dat we in het laatste geval veel tijd verliezen, maar met de boot 5 dagen zit je 's avonds altijd vast met dezelfde mensen, kan meevallen maar ook tegen vallen.

Hallo,

De keuze is sterk afhankelijk van de verwachtingen, welke route je kiest met een cruise en welke activiteiten je wilt ondernemen.

Island hopping: Natuurlijk ben je bij Island hopping meer tijd overdag kwijt aan reizen, maar daarmee is niet gezegd dat je minder zal zien. Misschien is 5 dagen wel beperkt om alle drie (of zelfs 4 eilanden) te zien. Indien je bijvoorbeeld ook nog even wilt genieten van het strand en/of duiken kan ik island hopping wel aanraden. Meestal is Island hopping ook goedkoper.
Cruise tocht: Er is natuurlijk wel een verschil of je 'savonds met 16 mensen op een boot eet of dat je op een eiland zit met allemaal restaurants. Er zijn ook bepaalde eilanden die je zeker niet kan zien bij Island hopping zoals Genovesa (vogels) of Espanola (natuur).

Ik raad je aan om even een kijkje te nemen op www.golocal-travel.org waar je meer informatie kunt vinden over de mogelijkheden op de Galapagos.

Het zal zeker een fantastische ervaring worden en alvast heel veel plezier!

Pepijn