Boten naar de Galapagos

Beste mede reizigers.

In november willen we 5 of 8 dagen met de boot naar de Galapagos eilanden.
We hebben begrepen dat het erg belangrijk is om op een goede boot terecht te komen.

Dit zijn onze wensen: we willen graag het eiland verkennen en houden erg van wandelen. Ook zouden we het erg leuk vinden om af en toe een duik te kunnen maken (indien mogelijk). Daarbij willen we niet met nog 80 mensen op een boot zitten, maar ook niet ziek worden van elke deining omdat de boot zo klein is.

Wie heeft er advies voor ons?

Alvast bedankt!

Judith en Arnold

Dag Judith en Arnold

Jullie hebben het over het verkennen van “het” eiland.
Welk eiland???
Galapagos is een groep eilanden met op de drie grootste eilanden wat bewoning en accomodatie.

Over het algemeen gaan mensen op een 5 of 8 daagse boot trip. Maar je kunt ook op een eiland verblijven en vandaar uit trips doen. Je bent dan niet per definitie goedkoper uit overigens.

Duiken is zeker een optie maar hou rekening met de dag dat je terug vliegt en dart een groot aantasl locaties alleen geschikt zijn voor ervaren duikers vanwege de stroming.

Of je gaat duiken of snorkelen vanaf de boot…regel een wetsuit want het water is bere koud.

Ik weet dat Ecole ( reiburo in Quito) een goede duikschool weet. ik ben de naam echter even kwijt. Neem anders even contact met ze op. Dat kan in het Nederlands
www.ecoletravel-ecuador.com

Zelf heb ik voor een andere site een stuk tekst geschreven over het uitzoeken van boten. Misschien dat jullie daar wat aan hebben.

http://www.aroundtheglobe.nl/allesover/informatie/ecuador/166/522/

Gr rudi

Hoi,

Heb helaas geen ervaring met trips naar de Galapagos, maar bij deze agency kunnen je hele goede trips boeken (weet ik van ervaringen van anderen). Prijs-kwaliteitverhouding erg goed en ze hebben een ruime keuze aan trips/boten/prijzen voor de Galapagos:

Veel plezier met plannen!