Isla de ometepe

Hoi,

In januari gaan mijn vriend en ik oa 3volle dagen/4nachten naar Ometepe. Zou het mogelijk zijn om bij aankomst een brommer/moto te regelen voor alle deze dagen? Ik verblijf in Merida dus taxi heen en terug zou al op 70 dollar uitkomen.
Of zijn de afstanden van merida naar ojo de agua/san ramon/rio istian ook te doen via fiets?

Alvast bedankt,
Marie

Beste,

Vanuit Merida kan je te voet naar San Ramon (waterval) , je wandelt in 1u naar de ingang en ongeveer 4u naar boven en beneden en uurtje terug. Meeste mensen doen dit te voet. (als je een goeie mountainbike en conditie hebt wel te doen met fiets denk ik ) Als je verblijft in Hacienda Merida kan je een fiets huren voor je ganse verblijf voor 15$ (incl reparaties). Rio Istian is van daar te doen met een kajak ( zelfde prijs huur kajaks als voor fietsen ). Voor deze 2 zaken (incl. monkey Island zit je best in Merida). Ojo de agua niet gedaan , maar ligt dichter bij Santa Domingo / Santa Cruz. Is te doen met fiets , maar toch wel enkele kilometers… (denk ongeveer een uur en half wandelen) Een brommer kan U zeker regelen bij aankomst met de ferry. Sommige raden dit af door de staat van de wegen…dus als je het doet toch zeker kijken of schade verzekert is en in welke mate.

Alvast veel plezier !!
( ter info : wij zijn met de lokale bus geweest naar Merida : dan heb je al een visie op de afstanden en plekken op het eiland , is goedkoop (ongeveer 1$ pp) en valt mijn gedacht wel mee…)

De San Ramon waterval daar moet je, je echt niet in vergissen, wij vonden dit een erg pittige trip omhoog! Toen we uiteindelijk boven waren was het allemaal weer goed want het was de moeite zeker waard!

Je kan bij aankomst in moyagalpa overal motors/scooters huren voor meerdere dagen, dit geeft je veel bewegingsvrijheid. Wij hebben op 2 verschillende plekken geslapen (esquipulas en bij zopilote) en hebben daarom 2x een fiets gehuurd, maar de afstanden zijn best groot om alles te fietsen vanaf merida. Wij zijn Chaco verde & ojo de aqua geweest. De waterval stond ook op de planning, maar door ziekte niet gegaan. Er rijd ook een openbare bus, maar die rijd vanaf moyagalpa niet rechtsreeks naar merida dacht ik.

Sent from my SM-G920F using Wereldwijzer mobile app

Ok super! Bedankt voor jullie reacties!
Is chaco verde de moeite?

Wij vonden het een leuke plek! De trails bij elkaar is ongeveer 1.5 tot 2 uur. Er is halverwege een strandje om lekker te zwemmen in het meer. Er is ook een uitzicht punt en wij vonden de butterfly garden (hoort erbij) ook erg leuk!

Sent from my SM-G920F using Wereldwijzer mobile app