Met auto naar Isla de Ometepe

Kan iemand mij vertellen of je met de auto een oversteek kan maken naar ometepe Island?

Hola,

Op de grote ferry van San Jorge naar Moyogalpa kun je met de auto aan boord, wel moet je dit van te voren reserveren, want er kunnen maar een beperkt aantal auto’s mee. Het is niet aan te raden om met de auto naar Ometepe te gaan, er is namelijk alleen op het noordelijke deel van het eiland 1 bestraatte weg waar je kunt rijden, de rest is allemaal zand-modder pad, dus heb je meer aan een 4x4. Iedereen op Ometepe heeft een motor, je kunt daar ook heel makkelijk motors huren, dus dat is wel handig :slight_smile: Ook gaan er regelmatig bussen, en taxi’s kun je ook nemen al zijn die op Ometepe wel wat duurder dan de rest in Nicaragua.

Saludos,
Sole

Hoi Sole
Bedankt voor je info
Kan ik online een plek reserveren op voor de boot of moet ik dat ter plekke doen in San Jorge?

Hola,

Dit kan alleen telefonisch, zie voor telefoonnummers deze pagina :slight_smile:

Saludos,
Sole

1 like

Beste Lou,

Ik ben zelf ook op Ometepe geweest met een auto, dit was goed te doen. 4 x 4 heb je alleen nodig als je besluit naar de andere kant te gaan. Voor de rest hebben we deze niet nodig gehad.
De ferry hebben wij niet gereserveerd, er was plek genoeg, maar dat zal aan de drukte liggen. We konden iig zonder problemen mee. Veel plezier in Nicaragua!

Bedankt Coba
We vertrekken 29 november. Hebben er mega veel zin in. Wij doen alles op de bonnefooi met 4x4 dus fijn om te weten dat we niet perse een plek hoeven te reserveren op de boot. Waar ben je precies opgestapt?

Wij zijn toen in San Jorge opgestapt, we waren redelijk op tijd dus we stonden als eerste op de ferry.

Mochten jullie naar Leon gaan, een van de hoogtepunten van mijn trip was t beklimmen van de cerro negro. Neem alleen geen board mee om eraf te glijden maar ga rennen! Bij ‘wie is de mol’ een paar jaar geleden hebben ze dat ook gedaan en dat was echt super leuk.

Via Wereldwijzer app

Waarom geen board mee? Ik zou aanraden om zeker wel een board mee te nemen, is 1 van de leukste dingen die ik hier gedaan heb.

Bedankt voor je tips! Super
Ik heb nog een vraagje aan je over de ferry’s. Ik zie dat er meerdere ferry’s zijn. Welke ferry neemt auto’s mee?

From San Jorge
Time Vessel Port on Ometepe
7:00 Ferry (El Che) Moyogalpa
7:45 Ferry III Moyogalpa
8:30 Ferry I Moyogalpa
9:00 Boat (Karen Maria) Moyogalpa
9:30 Ferry San José
10:30 Ferry III Moyogalpa
11:00 Boat (Estrella del Sur) Moyogalpa
12:00 Ferry I Moyogalpa
12:30 Boat (Santa Martha) Moyogalpa
13:30 Boat (Karen Maria) Moyogalpa
14:00 Boat (Mozorola) San José
14:30 Ferry III Moyogalpa
15:30 Boat (Estrella del Sur) Moyogalpa
16:00 Ferry (El Che) Moyogalpa
16:30 Ferry I Moyogalpa
17:00 Boat (Santa Martha) Moyogalpa
17:00 Ferry San José
17:45 Ferry III Moyogalpa

Graag gedaan! :slight_smile: Wij hebben de ferry naar Moyogalpa gehad. Dus die zou ik aanhouden. Hij gaat n paar keer per dag…

Via Wereldwijzer app

Wij waren met een groep van ongeveer 10 mensen. Iedereen had een board behalve wij twee. De mensen met een board vonden het tegenvallen. Staand ging niet echt fijn, door de wrijving met het zand, zittend durfden de meesten niet hard en dat maakte het ook minder volgens hen. Bovendien moesten ze het bord nog helemaal mee naar boven sjouwen. Ik kan alleen uit eigen ervaring vertellen dat eraf rennen een van de leukste dingen is die ik ooit heb gedaan. Als ik weer zou gaan zou ik het precies zo willen doen. :slight_smile:

Via Wereldwijzer app

Tja, het niet durven maakt het inderdaad de moeite niet nee.

Ja, gewoon laten gaan toch? Sjouw je voor nop dat bord mee haha.

Via Wereldwijzer app

Ometepe Ferry Reservation for Car:
Ferry to Moyogalpa: Ferry El Che tel. 2563-0665 and 8694-1819, Ferry I and III tel. 8966-4978
A car with driver included costs around $25 one way. A passenger costs $2 - $3 depending on the boat.

Saludos,
Sole

De ferry naar Moyogalpa dus. Bij de rest staat boat- ik heb geen idee of deze ook auto’s meeneemt, hier heb ik geen ervaring mee. Maar ik heb daar wel een boot de oversteek zien maken waar geen auto’s op pasten dus wellicht dat ze het daar over hebben. Volgens mij is het goedkoper dan USD 25 maar dat weet ik niet meer precies. Groetjes

Via Wereldwijzer app