Isaan reisinformatie

Hallo, we zijn een echtpaar van resp. 51 en 59 jaar en en zijn al meerdere malen in Thailand geweest en hebben de meest gangbare oorden al gezien.
Ben in 1998 voor mijn huwelijk met een touringcar al in de isaan geweest, medio juni, dus het was droog en warm.
Zeg altijd dat je de Isaan niet in je eentje kunt verkennen en omgang hebben met de lokale bevolking daar er meerdere obstakels zijn zoals de bewegwijzinging (in Thai geschreven) en vermoedelijk de Engelse taal.
We wilden in december 2010 vertrekken voor vier weken en vanaf de luchthaven direct door naar Ayutthaya daar de kerstdagen doorbrengen en vandaar uit oostwaarts richting nong khai of nog verder en eventueel per vliegtuig naar een laatste rustpunt voor een week aan het strand.
Wie heeft hier ervaring mee en eventuele suggesties voor wat betreft reis en overnachtingen b.v. homestays hotels en vervoer.

Ik weet een leuk Resort vlakbij de Ubolratana Dam. Google paradiseriverresort.com voor meer informatie. succes!:dag:

:chin:Waarom zal je isaan niet alleen(samen) kunnen verkennen? de bevolking aldaar is zeer behulpzaam het gaat er over het algemeen gemoedelijk aan toe
kerst wordt niet of nauwlijks gevierd in Thailand eigenlijk weten de mensen niet wat dit is.:thailand::cambodia:

Hee Jan en Els,

Soms gaat de communicatie met handen en voeten, maar ik zou het zeker
doen.

Nong Khai is leuk, Mut Mee Garden Guesthouse is de plek om aan de Mekong te overnachten. Vergeet zeker niet Sala Kaew Kuu te bezoeken.

Ko Chang zou een bestemming kunnen zijn voor de laatste week,
wel toeristisch, maar op White Sands beach na, nog niet te.

Hans.