Informatie over Isaanstreek

Hallo iedereen,

zou iemand mij aub info kunnen geven over de Isaan-streek?
Ik ben namelijk van plan om samen met nog een 19-jarige vriend in juli voor het eerst naar Thailand te reizen, maar we raken er niet uit of we dit gebied al dan niet in ons reisschema zouden opnemen. Concreet: zijn er daar bezienswaardigheden/ervaringen die we zouden mislopen als we de streek (zoals de meeste reizigers) links laten liggen?

Groetjes, en alvast bedankt!
Axel

Axel, de Isaan heeft zeker veel te bieden, maar jullie zijn jong en waarschijnlijk meer geinteresseerd in het strand en uitgaansleven.

Maae mocht je de Isaan willen ontdekken: neem dan eerst de tijd en zoek op diverse sites op internet.

Thailand is ,helaas, voor de meeste mensen het zuiden en de eilanden. Niks mis mee als je dat wilt, schitterende omgeving/eilanden maar er is meer.Vandaar dat je aan 1 vakantie nooit genoeg hebt. Succes…en een fijne vakantie.

1 like

Hee Akkels,

De reden dat de meeste reizigers er niet heengaan, is dat er geen of weinig hotspots zijn.

Nong Khai is een plaats die nog weleens wordt gebruikt als springplank voor een bezoek aan Laos.
Het is zeker een interessant gebied, alleen ligt het niet voor de hand
om het op je eerste bezoek te doen.

Hans.

1 like

Als ik naar Thailand ging om te feesten, zou ik deze vraag waarschijnlijk niet gesteld hebben :wink: Tijdens vorige reizen vond ik omgaan met de lokale bevolking altijd 1 van de hoogtepunten; dat zijn ook de herinneringen die mij bijblijven! :slight_smile: en aangezien de inwoners van de Isaan minder in contact komen met toeristen neem ik aan dat zij ook ‘authentieker’ zijn.

Misschien als beginnende backpacker toch maar eerst de meer traditionele plaatsen bezoeken en kijken of ik het fameuze ‘Thailandvirus’ te pakken krijg :slight_smile:

Alleszins bedankt voor de info!
Greetz Axel

Akkels, de E-san streek (uitvinders van E-mails, E-commerce, E-banking e.d.) is een streek met voornamelijk landbouwers- en veeboeren.
De E-san-streek is vooral speciaal vanwege haar bewoners en niet zozeer vanwege gebouwen en aanverwanten.
Uiteraard zijn er wel high-lights: Khao Yai National Park, Pi Mai heritage, Nong Kai (al genoemd), diverse mooie watervallen en meren.

De meeste toeristen komen pas aan de E-san toe op het moment dat zij met hun nieuwe Thaise ‘partner’ een bezoek aan de aanstaande schoonfamilie brengen.

Populaire steden zijn: Korat, Buriram, Surin, Udon Thani, Nong Kai en Kon Khaen.

Mijn tip: Als dit je eerste Thailand reis is, verblijf dan 2 dagen in Bangkok na aankomst en trek dan naar het Noorden met de trein. Verblijf daar een week/10 dagen en neem dan de bus naar Udon Thani en Nong Kai. Trek vervolgens per bus naar plaatsen als Kon Khaen, Buriram, Surin en Korat om vervolgens in Pattaya of Jomtien te eindigen voor een paar dagen strand.
Op het strand zul je je indrukken kunnen verwerken en de grote cultuurverschillen kunnen relativeren.

De andere kant van de baai: Hua Hin, Cha-Am, Khao Lak, Samui, Krabi, Phuket, Pangan komen wellicht tijdens een volgende trip gecombineerd met Maleisie aan bod.