Het eten is overigens prima bij Farang connection. Wiener Schnitzel, Tom Yam en stokbroodje ham/kaas. En verse erwtjes, daar kan Hak niet tegenop. Tijd zat, dus we gaan een craftsvillage doen. Sinarin in dit geval. Altijd even oppassen als de lonely planet die erin zet, vaak vallen ze tegen. Maar als je niks verwacht, valt het altijd mee. Het zou 1,5 uur met de songthaew zijn, maar ook dat valt mee, in dik 35 minuten zijn we er. Voor de niet ingewijden; songthaew betekent letterlijk twee banken en dat is een adequate beschrijving van het vervooermiddel. Een pickup truck, met in de bak een afdakje en twee banken langs de zijkant. Sinarin heeft wat wevende vrouwen, een aantal zilverwinkeltjes en wat zilversmeden. Goed voor een uurtje rondkijken en vooral het werk van de zilversmeden is interessant.
Dat kan wel kloppen er zijn jammer genoeg nog maar weinig mensen die de Isaan verkennen. De meeste gaan toch naar de bekende plaatsen en via de bekende routes.
Misschien is het iets om een tip lijstje te maken voor de mensen die wel eens wat meer willen zien in de Isaan?
Enige kanttekening hierbij is wel dat de mensen moeten begrijpen dat dit nog een redelijk rustig stuk Thailand is en dat het toerisme in deze regio nog in de kinderschoenen staat zeker vergeleken met de rest van het land.
Maar voor de gene die niet bang is om een beetje moeite te doen is het echt de moeite waard!
Voorlopig in Satuek bij Buriram. Maar de familie van mijn vriendin woont in de provincie Sisaket. (Ban Kha) vlak bij Khu Khan. Dus de kans bestaat dat we daar naar toe verhuizen.
Khun Han is een heel bekent dorpje haha mijn vrouw haar familie woont daar!
Ben benieuwd hoe het je daar gaat bevallen ik vind het er zelf wel een beetje stil maar ik spreek dan ook nog te weinig Thai en dat helpt natuurlijk ook niet echt. Maar goed ik heb nog even en tegen die tijd hoop ik toch echt voldoende Thai te spreken.
De marktplaats in Khu Khan van de familie van mijn vriendin.
Ik spreek ook geen Thais, maar kan me toch aardig redden.
Heb er geen problemen mee dat t lekker rustig is in n plaats.