:foto: Omdat ik erover zit te denken in het minder toeristische Isaan rond te reizen, zou een thaise gids een idee kunnen zijn. Ik reis solo, maar zou ook wel met meerdere personen die ook de Isaan willen zien, dit met een gids willen doen, een gedeelte van de tijd. iemand een idee?
Ik zou het lekker solo doen. Goed reisboek meenemen waar veel informatie instaat over de diverse bezienswaardigheden onderweg. Isan is prima alleen te bereizen.
:chin:Als je motor of auto mag rijden huur er dan 1 en ga lekker alleen op pad en je komt echt op de mooiste plekjes van isaan
groetjes Fransjes:THAILAND:
Ik zou ook solo gaan. Maar dat komt misschien omdat ik niet bijzonder sociaal ben aangelegd. Als je een leuke gids onderweg tegenkomt, kun je je nog altijd bedenken. Je wilt ook niet voor langere tijd opgescheept zitten met iemand waarmee je niet overweg kunt.
Nou zoals de meeste reacties hierboven kan je best de Isaan ontdekken solo!
Je kan je reis beginnen vanuit Bangkok met een motor of een gehuurde wagen,je kan dan halt houden in Pimai (provincie Nakorn Ratchasima) daar kan je de beroemde ruines van de Khmer tempel bezoeken Diedo !
Ook kan je in de Sai Ngam park de Banyan Tree bewonderen (allemaal met elkaar verstrengelde bomen)
Niet ver Korat, vind je daar het pottenbakkersdorpje Dan Kwian.
Het dorpje telt talloze aardewerk winkeltjes die langs de kant van de weg te vinden zijn, voor het merendeel tuinversieringen, maar ook enkele sieraden. Het is de moeite van het bezichtigen waard Diedo!
50 km voorbij de stad Surin vind je Prasat Hin Sikhoraphum, een overblijfsel van een khmer tempel. Niet zo mooi als Pimai maar toch wel leuk om even te kijken.
In Ubon Ratchathani kan je het nationaal museum bezoeken.
Het museum bevat attributen uit de Khmer, hindoeïstische en Laotiaanse cultuur.
Over een prachtige route via de provincie Amnat Charoen(heb daar nog halt gehouden om te overnachten) komen we in de provincie Mukdahan.
In Mukdahan kan je volgende bezienswaardigheden vinden,Phu Manorom; een tempel ongeveer 4 kilometer ten zuiden van Mukdahan.
Zaterdag en zondag de Indocine market aan de Mekong(heb daar wat uurtjes gesleten )
Mukdahan Tower; voor een mooi uitzicht over Mukdahan, de Mekong en Laos gaat u naar de bovenste verdiepingen van de toren. Tevens is binnen het gebouw een historische tentoonstelling te vinden dacht dat je 50 bath entree moet betalen,Diedo!
Mukdahan heeft ook een mooie tempel die de moeite waard is om bezocht te worden namelijk de Wat Yod Kaew Siwichai; in deze tempel kunt u een grote zittende Boeddha vinden.
Via Nakhon Phanom kan je halte houden in Nong Khai.
In Nong Khai kan je misschien het Boeddhapark ( Sala Kaew Ku) bezoeken of de belangrijkste tempel in Nong Khai “Wat Pho Chai” alsook de bostempel"Wat Noen Phra Nao"
Dit heb ik allemaal gedaan met de motor Diedo,zou die gids skippen en op eigen houtje dit prachtig Isaan alleen ontdekken.
groet,georges.
Dankjewel:kus: voor de reacties tot zover, in bijzonder George. Super fijn jouw gedetaieerde informatie, ik ga het opzoeken in reisinfo boekjes,vandaag naar de biep! De markt die je noemt lijkt mij ook geweldig, hou ik van, daar rond te hangen en mensen te kijken.
Nou je moet zeker halt houden in Mukdahan,Diedo!
Zet je motor aan de kant,zit op de steiger en bewonderd de mekong en alles wat er voorbij vaart aan kleine bootjes.
is dat de rode zee van bloemen op de mekong? jij hebt ooit een foto geplaatst daarvan, geweldig mooi.
Sala Kaew Ku is een absolute aanrader !Verder vond ik Sangkhom geweldig, hier ga je naartoe om te relaxen.Buoy’s Guesthouse verhuurt bungalowtjes aan de Mekong, en de sfeer in het hele dorp is buitengewoon relaxed.Doe zoals Georges zegt: huur een brommertje, en verken de omgeving, de mensen zijn enorm aardig.Ik heb nog weleens een paar boeren en boerinnen een uurtje geholpen met de rijstoogst.Je kunt bijna niet met ze communiceren, maar het was o zo leuk.Ze waarderen het echt dat je even mee komt gluren bij wat ze aan het doen zijn.In Chiang Khan, dat is weer verderop, bezocht ik een fabriekje waar dekens gemaakt werden. Wederzijds vermaak, jij geniet van hen, en zij genieten van jou.Hans. Hans.
WAUW, ik ga mijn landkaart weer ophangen, en al die leuke en goede tips tot dusver, omcirkelen! waar ik heel blij mee ben is de zin, relaxen in een bungalow, was bang dat de Isaan TE cultureel zou zijn, ik wil en/en. En ik ga zeker meewerken op het veld, leg makkelijk contact en kan veel plezier hebben met mensen zonder enkel te praten, heb een sprekend hoofd…dat werkt goed in deze. Inderdaad zal het een soort scooter worden ipv motor. Heerlijk rijden en kijken en stoppen wanneer je wilt. Hoop wel dat ik de weg kan vinden, hoe minder toeristisch hoe meer thaise tekens op borden,…Ik ga ook het reisversalg van Jellebowski erlangs leggen, en dan ben ik blij dat ik zoveel tijd heb om alles te zien en doen, en te relaxen, want dat laatste gunde ik mezelf vorig jaar moeilijk, wilde niets missen, alles zien en doen, kon moeilijk stilzitten. Heb nu veel zin ook s-avonds in bv een eigen bungelowtje aan de Mekon te zitten, kijken biertje, boekje, babbel. smkiek:D
Hans in Bangkok zal het waarschijnlijk Atlanta worden, heel mooi die stijl!
Een goede landkaart van Thailand is te koop bij de ANWB. Verdwalen zul je niet, want de weg vragen lukt altijd met handen en voeten.
Overleg alleen van te voren met iemand die engels spreekt of een helm wel of niet noodzakelijk is in de plaats waar je naartoe wilt/langskomt. Officieel moet je m overal dragen, maar het hangt sterk af van de plaatselijke politie of iedereen dat doet of niet.
Ik herinner me dat er bijv. in Chiang Khan tegen mij werd gezegd: Als je zonder helm wilt rijden, niet naar Loei, want daar word je bekeurd zonder helm.
In Sangkhom kun je ook (illegaal) even naar Laos. Vraag Buoy om de laatste informatie, want het kan altijd veranderd zijn.
Hans.
Je bedoeld waarschijnlijk de Red Lotus Sea!! Enorm groot meer met lotusbloemen, ligt tussen Udon Thani en Khon Kaen!
Je kan daar met een bootje rondvaren gedurende 2 uur(100bath)
George en Hans, weet al wat ik de eerste weken ga doen, met jullie info zeker de beeldentuin en de markt en nog veel veel meer, heb ook een fietstocht gevonden met een ned vrouw, maar is in laos, even kijken hoe ik dat ga doen.:chin: