mijn vriend en ik willen in augustus naar Thailand met Mahanair. Omdat het echt een budget reis moet worden, gaan we 16 augustus, want dan gaat bij Mahanair het laagseizoen is. We moeten 2 september weer terug zijn. Ik vraag me af of het niet allemaal te kort is qua tijd. We willen een paar dagen naar Bangkok en dan of naar het zuiden of naar het noorden.
Voor de mensen die al in Thailand geweest zijn, wat is mooier, noord of zuid en is 17 dagen Thailand te doen?
Is wel kort maar als je veel wil zien van het land gebruik dan de nachttrein of nacht bus ritten om je over grote afstanden te verplaatsen kan je slapen en toch weertijd winst boeken om veel te zien van dit Prachtige land.
succes
PS mahan air ken ik niet lijkt me wel een risico mij werd het af geraden door bm air reizen vaak vertragingen.eva,china airlines hebben ook vaak goede aanbiedingen.
mahanair heb ik vorig jaar mee gevlogen. geen vertragingen gehad en het wachten in iran is maar 2 uur ,dan krijg je daar bonnen om wat te eten en te drinken. en het vliegtuig was goed. en we hadden lekker veel ruimte vanaf teheran stapt er bijna niemand meer in en van dusseldorf naar teheran zijn vooral iranezen dus die stappen daar uit. heerlijk liggen slapen iedereen kon liggen op 2 stoelen.
wij zijn vorig jaar 18 dagen gegaan en onze route was: bangkok, kanchanaburi (river kwai) sukothai ,chang mai (en omgeving) en toen helemaal terug en een paar dagen relaxen op koh chang.
dat ging prima, maar we zijn dus niet in het zuiden geweest
Even een suggestie, maak een keuze tussen noord - zuid Thailand , je zult er meer genot van hebben, het is een zeer groot land en te vermoeiend voor al die verre afstanden. Bangkok doe je sowieso.