Is Mombasa en omgeving malaria gebied?

Is Mombasa en omgeving malaria gebied?
Zijn er mensen die ervaring hebben met Paludrine®?
Kent iemand de prijs ?

Mombasa en omgeving is malariagebied bij uitstek, heet en vochtig. Paludrine ken ik maar biedt in dit gebied geen bescherming.

Groet,
Diani:vak02:

I have heard of DOXYCYCLINE I was wondering if this good ?

I see that DOXYCYCLINE in used quite often in GB. Here in Belgium it is usually MALARONE which is expensive and LARIAM®. Maybe that the doctors don’t like you give us a prescription Because we get money back from health care? MALARONE & LARIAM®. You get anything back (that is what makes so expensive.

Zoals al eerder geschreven is het een paradijs voor muggen rond Mombasa en omgeving.
Paludrine wordt vaak gebruikt in combinatie met Nevaquine.
Doxycycline wordt ook wel gebruikt als malaria preventie maar is eigenlijk een antibiothicum en zoals op alle bijsluiters van antibiothica is te lezen: Vermijdt de zon. (wordt moeilijk als je naar Afrika gaat)
En dan heb je nog Lariam en Malerone en uiteraard ook nog de middelen uit het alternatieve circuit. Bij lang verblijf wordt ook wel vaak gebruik gemaakt van Daraprim.

Wat de prijzen zijn van deze preventie middelen kun je vaak lezen op de website van de GGD in de regio waar je woont. Wat de vergoeding is dat kun je weer vinden op de website van je ziektekostenverzekering.
De hamvraag: wat is duur tov je eigen leven?

Succes met je beslissing en zoektocht.
Groet,
Tremma :wereld:

**Tremma niets is te duur tov je eigen leven? maar ik was juist denken ?Is er soms geen misbruikt gemaakt van de medische sector? **
Verleden jaar hebben ook Malarone in Zuid Africa . Maar ik zie in England dat DOXYCYCLINE veel gebruikt is .Daarom de vraag.
Bedank voor de hulp.:dag:

wie weet iets van dit medicijn ?

http://www.ipsnews.net/africa/nota.asp?idnews=56188