Mombasa duik-strandvakantie: malariapillen?

Hallo Keniagangers

Wij zijn van plan een weekje naar Mombasa Noord te gaan voor een duikvakantie. Nu is mijn vraag heeft iemand ervaring met Malaria aan de kust. Is het aan te raden Malariapillen te nemen

Graag jullie ervaringen
Groeten
Anita

www.dustytours.nl

Volgens mij is geheel kenia malaria gebied.
Maar als je het zeker wilt weten; vraag dan even de ggd.

Trouwens, ik heb je site bekeken. En zag dat je ook naar Oeganda bent geweest dit jaar, mooi he?

Hoi Anita,

Je moet dagelijks malaria tabletten innemen - Malarone. Denk ook aan de nodige injecties. Fijne vakantie. Helen
By the way, heb je al onderdak? Wij hebben daar een villa te huur in southcoast (diani), prijs euro 350 p/wk all-inclusief.

He Sjaak en Helen,

Tja ik was er al bang voor, maar goed tis niet anders.

Enne tja, het hoort niet op dit forum thuis, maar Oeganda was geweldig. Vooral de trip in het Virunga gebergte Ruande naar de berggorilla’s was voor ons een onvergetelijke ervaring die ons nog lang zal bijblijven.

En nee we hebben nog geen definitief onderdak, ik heb wel een hele mooie aanbieding gezien, waarvoor we los geen tickets kunnen kopen naar Mombasa met daarbij los de villa ben ik bang.

Ik zit nog op een reactie van de aanbieder te wachten, ons voornaamste doel is toch het duiken.

Bedankt voor jullie reacties

Groeten, Anita

www.dustytours.nl

Hoi Anita, Ik heb je site bezocht. Jullie zijn echt travellers. Wij gaan binnenkort naar Kenia (south coast). Ik zie dat jullie ook in brabant wonen, wij wonen ook in brabant - vlakbij Breda. Ik zal je een tip geven over duiken in Mombasa, south coast is het beste. Er zijn veel mogelijkheden om te duiken. gr. Helen

Hoi Anita,

Nog iets bij Martinair kun je tickets kopen - amsterdam naar mombasa direkt. Gr. Helen

Hoi Helen,

Bedankt voor de tips. Ik heb al bij Martinair gekeken maar kom toch nog veel duurder uit dan de aanbieding welke ik heb. Volgens mij zit er een addertje onder het gras. Even afwachten op mijn vragen die ik gesteld heb. De reis welke wij in gedachten hebben is wel in noord Mombasa, de duiken zijn daar inderdaad minder dan in het zuiden maar toch nog mooi genoeg om allemaal weer te beleven. Leuk dat je onze site bezocht hebt.

Jij ook een goede reis gewenst

(en ik houd de villa in gedachten voor eventueel komende (duik)reizen.

Anita

In de kustgebieden (waaronder mombasa) komt meer malaria voor (door hoge mate van vochtigheid) dan in binnenland. Malarone is idd een aanrader.

Heb je de tijd om evt. via buurland te reizen, kijk dan eens op www.openjet.nl
ik heb in de zomer voor 380euro via london naar nairobi gevlogen…

Wij gaan in februari voor de 6e keer naar Kenya. Ik ben begonnen met duiken in Kenia en wel aan Bamburi Beach net ten noorden van Mombasa. Het zicht hier en ook bij Malindi in het Noorden is vaak slecht vanwege de rivieren die hier in zee uitmonden. Duiken doe je gewoon in het zuiden bij Diani Beach. Ik heb er een kleine 50 gemaakt. In december veel kans op whale sharks. Ook aan te bevelen is Kisite National Marine Park and Wasini Island op de grens met Tanzania Zie http://www.pillipipa.com/ Hier zitten al jaren de nederlander Harm en zijn vrouw Selina.
Uit voorzorg helaas Malerone slikken. Lariam is taboe voor een duiker!
Volgens jullie website zijn jullie nog niet naar Madagascar geweest. Daar is het ook goed duiken!
groet Eric

Hallo Eric en Bert,

Bedankt voor jullie reacties openjet.nl zal ik zeker in de gaten houden. En ik was er inmiddels ook al achter dat het beter is te duiken bij Diani Beach.
Echter is het er helaas niet meer van gekomen met de Kerst naar Mombasa te gaan. Kan ik me helemaal gaan concentreren op de komende zomer.

En wat wil het toeval Eric. Madagascar staat bovenop het verlanglijstje, heb inmiddels al diverse boeken van in huis. Dus als je nog tips hebt, hoor ik het graag

Groeten,

Anita

www.dustytours.nl

:vak02: HOI

http://www.jetairfly.be via Zanzibar naar Mombasa. Momenteel 399 euro voor een retour…

Duiken in KILIFI schijnt helemaal Je Van Het te zijn. Ik ken er iemand die al 6 jaar duikt met ervaren duikers en ook met newbies.
Beste duikspot in Kenya: Kilifi is bekend als ''de Maledieven van Kenya.
Beste periode om te duiken is van November tot eind Maart…
Voor beginners en ervaren duikers.
The adventurous diver will not want to miss dive, the Vuma Caves near Kilifi Creek. The caves are about 20 metres beneath the surface on the face of some seaside cliffs.

The open sea around the entrance is a good place to spot dolphins, while the interior of the caves is a refuge for eels, some very large grouper and barracuda. After exploring the caves, divers exit through a 10 metre chimney to emerge through a hole in the reef above.
GREETZ

1 like

He bedankt, ik zal het onthouden als we die kant opgaan, eerst maar eens richting a live aboard in Egypte, misschien volgend jaar

Ik kan je alleen maar aanraden om wel pillen te slikken of in ieder geval heel voorzichtig te zijn. Natuurlijk is het gedoe etc en duur!!! Maar zowel mijn man als ik hebben malaria gehad, en dat is echt helemaal niet leuk. Je bent echt dood en doodziek. Voor Afrikanen ligt dit net iets anders. Zij hebben niet echt immuniteit, maar wel een grotere weerstand. Als ze ziek worden is dat vaak minder heftig, maar ook zij kunnen er dood aan gaan. Meest kwetsbaar zijn kinderen.

Kosten: 2 volwassenen en 2 kids, 28 dagen 345 euro. (3 weken vakantie en een week na thuiskomst.)
Kinderen slikken kinderpillen. Daarover had ook iemand iets geschreven.

Als je een aanvullende verzekering hebt betalen die waarschijnlijk een groot deel.