Duiken en safari vanuit Nyali beach (mombasa noord)

Beste Kenia reizigers,

Op 27 november vlieg ik samen met mijn vriendin naar Mombasa voor 16 dagen. Op deze vakantie willen wij 4 dagen duiken, een 3 of 4 daagse safari maken en voor de rest lekker uitrusten. Hieromtrend hebben wij enkele vragen waarmee jullie ons hopelijk verder kunnen helpen.

1. Welke duikorganisaties zijn aan te raden en in de buurt van Nyali beach. Tevens welke duikspots zijn echt aan te raden en hoe liggen de tarieven per duikdag inclusief al het duikmateriaal?
  2. Welke safariorganisaties zijn aan te raden nabij Nyali beach en welke parken moeten wij echt gezien hebben. De voorkeur gaat uit naar een 3 of 4 daagse safari waarbij we overnachten in een lodge. Het hoeft allemaal niet super luxe maar er moet wel een goede (en prettige) gids zijn en de prijs natuurlijk zo laag mogelijk als het kan

http://spcockpit.startpagina.nl/prikbord/mods/smileys/images/smilie1.gif

1. Hoe zit het met het betalen van safari’s en duikdagen, wordt er geacht dat je dit vooraf betaald of achteraf? Ik heb voorheen in Egypte, Thailand, Mexico etc. bij duiken vooraf betaald, heb echter al een aantal dingen gelezen dat het bij (met name) safari’s handig kan zijn om achteraf te betalen of in ieder geval pas bij pickup i.p.v. bij het reserveren aldaar.

Alvast erg bedankt voor jullie hulp.

Groet,

Ate

Wellicht ook gedacht om te duiken op Zanzibar?

Sjaak,

Als dit echt een meerwaarde is t.o.v. duiken in Kenia en mits dit goed bereikbaar is vanuit Mombasa dan is dit zeker een optie. Heb je hier zelf goede duikervaringen gehad?

Ik heb zelf niet gedoken.

Het is wel bereikbaar vanuit Mombasa.
Als het echt puur om het duiken gaat, dan kun je nog beter naar Pemba. (een eiland boven zanzibar)

Wij zijn net terug uit kenia van een prachtige vakantie. We hebben onze safari geboekt bij magical safaris zoals eerder op deze site vermeld. Zeker aan te raden. Wij zijn 3 dagen naar Tsavo east en west geweest en hebben veel gezien. We hadden ook Nelson als chauffeur. Ze kwamen bij ons in het hotel en daar hebben we het eerste deel van de safari betaald. bij vertrek van de safari betaal je het restant zodat zij de parkfees en accomodaties kunnen betalen. De prijs is zeer redelijk en zeer de moeite waard. Stuur ze een email en je krijgt een offerte van Lucy.