Hallo,
Na verschillende landen in Azie, is nu Vietnam aan de beurt. Normaal hebben wij vier weken, maar aan komend jaar kunnen we helaas maar drie weken. (We gaan pas in juli 2013)
Nu heb ik een schema gemaakt, maar weet niet of dit haalbaar is?
En dan heb ik nog een paar vragen:
dag 8 kunnen we van ninh binh met de trein naar Hue, of kunnen we beter terug gaan naar Hanoi en dan vliegen naar Hue?
dag 18 of 19 met de boot of vliegen naar Phu Quoc
dag 22 kun je vanaf Phu Quoc rechtstreeks vliegen naar Hue?
Ik wil graag alles van te voren vast leggen, omdat wij maar drie weken hebben, en tijdens de vakantie wil ik niet alles willen regelen, zodat het wat relaxt is.
Ik hoop dat iemand mij wat tips kan geven.
groeten Sabine
Amsterdam naar Hanoi
hanoi
halong bay
halong bay
hanoi naar ninh binh
ninh binh
ninh binh
ninh binh naar hue
hue
10.fietsen van hue naar hoi an
11.fietsen naar hoi an
12.hoi an
13.hoi an.
14.hoi an vliegen naar Saigon
15.saigon
16.saigon
17.can tho
18.can tho
19.phu quoc
20.phu quoc
21.phu quoc
22.hanoi vliegen
23.hanoi vliegen naar Amsterdam
Jammer dat je maar 3 weken hebt, maar gekeken naar je schema, is wel haalbaar met wel wat minimale kanttekeningen.
Maar moet even toch wel kwijt dat ik al de jaren op deze site te vertoeven, dat je de eerste bent die gaat fietsen van Hue naar Hoi An.
Kan nu al niet wachten naar je ervaringen.
Schema
Van dag 1 t/m dag 4 niets aan de hand.
Dag 5
Daar ben je al vroeg in de middag/ochtend en misschien neem dan die dag voor Tam Coc / trang An.
Zou dan verblijven in …?
Ik ga er even vanuit dat je op dag 17 vanuit Saigon naar Can Tho gaat via?
overnacht in Can Tho en daar de markt van Cai Rang wilt bezoeken en dan door naar Phu Quoc?
Het zou kunnen via land en dan de ferrie nemen naar het eiland.
Maar er moet niets tegen zitten op de weg en je het prive doen ( is duur ) en dan kan je de laatste boot van 16:45 met aankomst om 17:50 nemen,
Houd wel in gedachten dat wanneer je in Can Tho bent het bezoek aan de markt al snel een uur of 3/4 duurt en dan komt er nog zeker 2.5 a 3 uur minimaal bij ( prive).
Vliegen vanaf Can Tho naar Phu Quoc
Er is 1 vlucht en deze is ook al vroeg in de middag; vertrek 12:50.
Zou net kunnen, maar mag er echt niets tegen zitten en vroeg aan de markt beginnen.
Dus met Can Tho moet je 1 dag meer rekenen om het relaxt te houden.
Zelf zou ik die dagen inruilen voor Ben Tre / Vinh long / My Tho.
Is dichter bij Saigon en makkelijker te plannen.
Hallo Ton,
Dank je wel voor je snelle reactie en tips.
Fietsen van Hue naar Hoi An heb ik van iemand als tip gekregen die het ook had gedaan. Dit kun je vinden op de site van www.phattireventures.com Ik zal t.z.t laten weten hoe het bevallen is. Ik denk inderdaad ook dat we het beste de nachttrein van Ninh Binh naar Hue moeten nemen. Over de laatste dagen van Can Tho naar Phu Quoc zal ik me eens beter in verdiepen.
Heeft iemand nog leuke tips over wat we zeker moeten zien of voor overnachtingen ik hoor het graag.