Ik wil graag september t/m decembter rondtrekken door Mexico, Guatamala en Belize. Veel mensen raden mij dit af om als vrouw alleen te doen. Op de website van buitenlandse zaken geven ze ook negatief reisadvies voor vrouwen alleen. Is dit echt zo erg? Zijn er veel mensen die daar alleen reizen, zou wel graag met andere mensen samen reizen… of kan ik dan toch beter naar australie ofzo?
Beste Camilla,
Ik ben er begin 2007 geweest en om heel eerlijk te zijn zou ik Guatemala voor een vrouw in haar eentje zeker afraden. Belize en Mexico zijn stukken beter te doen voor een vrouw alleen. Maar onderweg vind je bijna zeker wel iemand met wie je samen kunt reizen. Ik zou zeggen; gewoon gaan en zorg dat je met anderen meegaat. Dan loopt het wel los.
Succes.
Waarom wordt er over Mexico télkens toch zo’n negatieve publiciteit gevoerd ? Net alsof hier
enkel maar bandieten en drugsbenden zouden opereren ! Waarom wordt er op BZ ook steeds
zo ‘‘dramatisch’’ gedaan m.b.t. Mexico…opdat de vetbetaalde ambtenaren op Buitenlandse
Zaken hun salaris zouden kunnen rechtvaardigen ten overstaande van de fiscaal uitgezogen
Jan-met-de-Pet in NL die óók wel eens op ‘‘zakenreis’’ of ‘‘diplomatieke missie’’ naar het
strand van Cancún wil gaan ? Ach mensen toch ! Mexico is 50 x zo groot als kikkerlandje
Nederland…wáár begint de vergelijking en waar houdt ze op ? Een goede raad : neem gewoon
je voorzorgen, voortgaande op je gezond verstand, laat je niet door de eerste de beste bij de
neus nemen en ga 's avonds niet alleen door de stad slenteren…En…in Amsterdam kun je
gedurende de DAG toch óók in mekaar worden geramd door een bende junkies…of niet ?
Onlangs werden er nog 2 NL toeristen mishandeld en verkracht nabij…ROME, DE ‘Heilige Stad’,
waar onze ‘‘Pater Omnipotentis’’ (de Paus) de plak zwaait…Guatemala ken ik niet, maar het
regime lijkt me niet precies ‘‘tourist-minded’’. Emiel.
Ik ben ook van plan door Mexico te reizen op mijn eentje. Ik zit nu (begin oktober) in Sayulita (aan de Pacific, in Nayarit, bij Puerto Vallarta) en zou doorreizen naar Guadalajara, Mexico City, de streek errond om dan naar Oaxaca, VeraCruz, Palanque en Cancun te gaan. Ik ga proberen onderweg eventueel aan couchsurfing te doen (MC zou moeten lukken) of met anderen mee te reizen.
Ik heb gehoord dat er gewoon streken zijn die je dient te vermijden: het noorden van Mexico, sommige wijken van Mexico City en de grensstreek in het zuiden vanwege het politieke klimaat.
Ik ben benieuwd waar je nu zit trouwens…