Hoi!
Ik wil komend najaar 2 maanden naar Guatemala en waarschijnlijk Mexico. Heb er heel veel zin in, maar nu krijg ik van heel veel mensen de reactie dat het in Guatemala niet veilig is om daar als vrouw alleen te reizen. Daardoor ga ik toch een beetje twijfelen… Zijn er mensen die er geweest zijn, die mij wat meer kunnen vertellen over de veiligheid?
En dan ook meteen maar: hebben jullie tips over waar ik absoluut heen moet als ik in Guatemala/Mexico ben?
Groetjes, Maaike
Absolute ONZIN!! het is heel erg veilig in Guate!!
Kijk voor tips in het Mexico forum.
In Guate mag je Semuc Champey niet missen!
Hoi Maaike,
Zolang je negatief advies hoort van mensen die er niet zijn geweest…
Kijk hier eens op:
http://www.virtualtourist.com/travel/Carib…-Guatemala.html
Ikzelf ben overigens ook van plan in het najaar door o.a. mexico en guatemala te reizen. En mij lijkt het echt super!!! Natuurlijk is LatijnsAmerika iets anders als Europa, en zul je toch iets beter moeten uitkijken, maar er zijn reizigers genoeg, ook vrouwen die alleen reizen en iedereen ontmoet elkaar in jeugdherbergen, cafés etc. en zo kun je afspreken samen een berg op te klimmen bij Antigua of samen lekker een kroegje te pakken, samen een taxi te delen 's avonds.
Gewoon je gezonde verstand gebruiken en een beetje meer opletten… iets dat je in Nederland ook gewoon zou moeten doen 
Kortom geniet van plannen maken en ga!
Ronald