Mexico gevaarlijk?

Heej, Ik wil graag dit jaar rondreizen in Mexico. Veel mensen raden het mij af om alleen als blond meisje door Mexico te reizen. Heeft iemand hier ervaring mee?

Wel ervaring als blonde man alleen reizen… Als je een beetje het toeristische pad volgt kom je zat andere mensen tegen die dezelfde kant op gaan. Als je niet al teveel haast hebt kan je met anderen reizen. Zelf heb ik zelden alleen gereisd. Daar ben ik twee vriendinnen tegen gekomen die (op dat stuk na) ook een groot deel alleen hebben afgelegd.
Als je weet wat je wel en niet moet doen is er niet zo veel aan de hand. Je moet als blond meisje (ook niet als man overigens) ook niet 's nachts door de Bijlmer lopen.

Ik denk dat als je op pubieke plaatsen bent met meerdere mensen, er geen probleem is, misschien alleen positieve interesse…blond is hier een beetje “exotisch” :wink:

Gewoon gezond verstand gebruiken, en niet met het duurste horloge lopen te pronken bv…

Goeie reis!

Heb ook vaak en veel in Mexico gereisd met blonde lokken.
Doe geen dingen die je thuis ook niet zou doen en dan gaat het prima!

Goede reis!!!

Karen

www.divechoicemexico.nl

Woon al meer dan 5 jaar in Mexico en nog nooit problemen gehad. Hangt wel een beetje af waar je heen gaat in Mexico. Natuurlijk zijn er plaatsen net zo als in Nederland waar je beter niet heen kan gaan. Hier in Guadalajara hebben we ook zon buurt. Hier hangen de hoeren rond in de avond. Daar kan je beter niet wezen maar voor de rest is het hier ontzettend veilig. Ik ben vooral bekend met Guadalajara en andere touristen plaatsen in Mexico.

Wouter

Hoe meer je naar het Noorden gaat hoe alerter je moet zijn,hoe meer je naar het zuiden zakt hoe meer je dat alerte kunt laten verminderen.

Met het Noorden moet dan vooral de grensstreek verstaan worden. Tegenwoordig wordt er daar serieus wat af-gemoord onder de drugsbendes. Een collega op het werk ging even het lange weekend in Ciudad Juarez doorbrengen. Er werden op drie dagen ruim 30 mensen vermoord.

Jemig zeg, bedoel je met het noorden de grensstreek met de USA?
Ik ben in april in Mexico, Guatemala en Belize geweest, niks geen rare dingen meegemaakt.
En wbt blond haar was het ook geen probleem. Wat anderen ook al zeiden, geen dingen doen die je thuis ook niet doet.