Hallo,
Ik ga in september voor 7 maanden rondreizen in midden en zuid Amerika. En ik begin mijn reis in Mexico en wil daarna naar Guatamala en Belize. Ik vraag me alleen of ik daar alleen kan backpacken? Zijn de voorzieningen goed? Alle tips en ideeen zijn welkom. Verder ben ik aan het kijken wat ik gezien moet hebben iemand ideee?
GRoetjes Janneke
Het kan zeker alhoewel Guatamala en Belize niet de veiligste landen zijn.
Ik zou je zeker niet af laten schrikken maar bereid je wel goed voor en weet wat je wel kunt doen en wat niet. In sommige gebieden kun je beter in een groepje te reizen dan alleen.
1 like
Ik ben soms alleen door Guatemala en Belize gereisd en het is wel goed te doen. Maar het is ook heel makkelijk je aan te sluiten bij andere reizigers. Persoonlijk ga ik liever niet alleen met een chickenbus.(maar dit moet je niet overslaan, want het is wel erg leuk;)) Verder zijn er veel hostels, zeker op de route die de meeste backpackers nemen.
Heel gaaf trouwens, voor 7 maanden!
mexico en meer guatemala en verder mensen zijn arm 95 percent bevolking zijn goed andere zijn gevaarlijk trailbus goed je geld niet tonen betalen kleingeld achterbuurten wegblijven en als het donker word beter op veilige plaats hostal of toerist politie is daar aanwezig hoewel het veel verbetert is nog altijd vals en corupt veelvuldig controle leger als je met auto rijd op drugs, warm veel water drinken om nu en dan te kunnen pissen ook nu en dan alcool om moeheid te verdrijven altijd eerst de prijs vragen 1euro 16,5 mpesos in guatemala en overal in landmunt betalen in dolar wordt je opgelicht 800euro tiket ebookers als je zoekt nog minder als je iets koopt afbieden helft eten kiosk 2e slapen hostal 5 e meer zuid chiapas nog goedkoper uitkijken als het donker wordt komen de nachtmensen uit guido:zon02: