Is het mogelijk om Masada en Ein Gedi zelfstandig te bezoeken vanuit Jeruzalem of als we op doorreis zijn naar het zuiden?
Er worden veel tours aangeboden maar het is mij niet helemaal duidelijk of je deze plaatsen ook kan bezoeken met je huurauto.
hoi
je dit kan je vanuit jerusalem doen met huur auto
qumran is ook aan te raden daar zijn de dode zee rollen gevonden die kan je vinden in Shrine of the Book (israel museum in jerusalem intersant vind ik
let wel op ga naar de dode zee via jeruzalem
en kom terug af via Arad
anders heb je grens controle
als je vertrek in jerusalem en je gaat richting dode zee die kant is israel gebied de andere kant palestijns
als je graag wil drijven in dode zee raad ik aan Ein gedi Beach of ein gedi spa vlakbij ein gedi (daar is het momenteel nog gratis)
masada kan je met kabelift doen of je neemt het slangen pad aan jou de keuze
ik ga elke jaar naar israel ,dit jaar voor mijn 9de keer dus ik al heel wat gezien en weet al wat,maar er valt nog heel veel te zien daar
Het klopt wat Rafke zegt.
Sterker nog, ga niet met een drukke commerciële tour mee. Het is prima te doen! En heerlijk om juist samen met uw reisgezelschap uw eigen reistempo en de stilte te ervaren. Er is ter hoogte van Metzoke Dragot een wegcontrole, maar dit is geen probleem voor toeristen en de huurauto kan gewoon mee.
Mineral Beach is ook een prima optie maar hier wordt inderdaad entree gevraagd.
Als u ruimte heeft in uw reisprogramma dan zou ik u echt aanraden een nacht bij Ein Gedi te overnachten (Kibboets of Fieldschool). De hele sfeer rondom Ein Gedi is heerlijk ontspannen en er zijn mooie wandeltochten mogelijk.
Fijne reis!