Wadi's aan de Dode Zee

Omdat ik merk dat weinig of geen toeristen dit weten:

Als je toch naar Masada gaat, of gewoon naar de Dode Zee om daar een beetje te dobberen, blijf een nachtje langer en doe een wandeling door één van de vele wadi’s die uitmonden in de Dode Zee. De beste zijn trouwens met toegangsticket en vrij toeristisch bij de lokale bevolking.

Prachtige paden door een woeste omgeving, met ongelooflijke uitzichten over de vallei van de Dode Zee. Omdat hier ook kleine stroompjes zijn is de omgeving heel groen, vol met dadelpalmen en andere vegetatie, en kan je baden in natuurlijke poelen of je begeven onder enkele watervallen.

Dit had ik echt niet verwacht midden in de woestijn!!!

Ik zie dat de westelijke jordaanoever eigenlijk pal aan de dode zee ligt en vlak naast Jeruzalem loopt. Ik lees ook dat je dit gebied beter niet ingaat.
Hoe ga je dan best naar de dode zee? Is er een bepaalde stad waar je naartoe kan voor de dode zee?

Beste Zulluke,
Je kan zonder moeite de 1 en dan de 90 nemen van Jeruzalem naar de Dode Zee. En ook vanuit het noorden kan je via de 90 naar de Dode Zee. Je rijd dan om Jericho heen. Als je vanaf het meer van Galilea komt is de 90 zelfs een mooie route. Je komt dan langs Beth Shean en kan ook even afkoelen in de Sachne. Erg mooi aangelegd park rondom een warm water bon.