Hoi Nick,
Welcome to the club!
Weet er iemand hier of er veel werkaanbiedingen zijn in de autosector?Ik heb automechanica gestudeerd en werk nu als technisch receptionist in een garage.Ik heb ook ervaring als bewakingsagent zijn er hiervan soms aanbiedingen in Amerika?
Werkaanbod is er niet, om maar met de deur in huis te vallen. Besef goed dat de economie in de VS nu niet gezond is, het aantal werkelozen stijgt nog maandelijks. Miljoenen Amerikanen zitten zonder werk! Dus daar heb je al een probleem. In jou werksector vrees ik al zeker niet.
Mijn vriendin heeft haar opleiding op school gedaan voor verpleegkundige.Hier werkaanbiedingen voor?
Voor je vriendin zijn er wel mogelijkheden, afhankelijk van haar opleidingsniveau. Ik weet eerlijk gezegd niet hoe het in Belgie werkt maar in Nederland is HBO het niveau vergelijkbaar met de Amerikaanse opleiding. Alles boven HBO is natuurlijk nog beter. Wil je meer weten hierover kun je me een PM sturen, ik kan jullie alles hierover vertellen, ik ben verpleegkundige en wacht op mijn GreenCard.
Als je deze 2 hebt moet je dan nog met andere dingen rekening houden?Zoals bv dat als je kinderen krijgt in Amerika ze wel legaal zijn enzo…
.
Als een van jullie een GreenCard krijgt, mits getrouwd, krijgt de partner er ook een, dit wordt dan gezamelijk aangevraagd.
Kinderen die in de US worden geboren zijn automatisch Amerikaans burger, als GreenCard houder ben je nl. ook Amerikaans burger (na 5 jaar), je mag alleen de eerste 5 jaar niet stemmen, en ik dacht nog een paar kleine dingetjes…
Ik las ook dat een huis daar kopen af te raden is?Klopt dit?Zo ja waarom?
Bij de banken in Amerika een lening verkrijgen als buitenlander met green card en visum lukt dit zomaar of doen ze daar moeilijk over?
Je kunt best een huis kopen, alleen is het hypotheek systeem anders dan in Nederland en België, al ken ik het systeem van België niet. Je moet in de VS (minimaal) 20% aanbetalen, de rest is hypotheek. Je komt alleen in aanmerking voor een hypotheek als je een goede credit history hebt. Zonder credit history zal een bank je geen lening verschaffen. En die kun je alleen opbouwen als je er een aantal jaar woont.
Heel anders wordt het natuurlijk als je groot kapitaal hebt en een huis daarmee direct kunt betalen. Even ervan uitgaand dat jullie geen groot kapitaal bezitten, is het slimmer eerst enige tijd te huren. Zo ontdek je of het gebied/ de wijk waarvoor je gekozen hebt de juiste keus is. Stel dat het erg tegenvalt, dan zit je met een koophuis wat misschien voor lange tijd te koop staat! Snap je?
Ik hoop dat ik hiermee je vragen heb beantwoord.
Veel succes!