Is het makkelijk om te emigreren naar Amerika?

Een man naar mijn hart!
Proficiat dat je dit op deze manier bereikt hebt, daar heb ik echt bewondering voor!

Nog een vraag over de kinderen.

Moet ik voor 4 kids ook een green card aanvragen? Hoe krijg ik de kinderen legaal Amerika binnen?

Ik begrijp dat ik eventueel via mijn schoonmoeder direct US Citizenship voor de kids kan aanvragen, maar zijn er andere mogelijkheden? Hoe zit dit precies in elkaar?

Iemand ideeen?

Zie de link die Jurjen heeft toegevoegd.

Via je vrouw kunnen ze direct Citizenship krijgen. Andere opties wil je niet doen, dan moet je de reguliere weg bewandelen, veel meer geld neerleggen en moeten eerst voor de gewone green card.

Dat is zoiets als je droomhuis afslaan, omdat je liever in een duurder en veel te klein appartement in een achterbuurt woont.

Alleen mijn vrouw is in Nederland geboren en getogen. Haar moeder is Amerikaans. Mijn vrouw heeft nooit langer dan 5 jaar in Amerika gewoond.

Is het dan nogsteeds mogelijk om voor de kinderen die allemaal jonger zijn dan 18 jaar US Citizenship aan te vragen via haar?

De ideeen zijn wat realistischer aan het worden momenteel. Hebben al verhuizers en makelaars over de vloer gehad. Het is een kwestie van tijd dat we het besluit gaan maken om ook echt te gaan.

De ideeen zijn dat we volgend jaar zomer verhuizen, maar indien mogelijk eerder. Ligt er aan hoe snel ik mijn green card heb na de aanvraag.

Geweldig dat het nu een beetje vaste vormen aan gaat nemen. Ik denk dat jou vrouw al in Nederland hun citizenship aan kan vragen voor de kinderen. Ik woon op dit moment in Mexico. Maar heb een soortgelijke situatie meegemaakt. Een vriendin is Amerikaanse/Mexicaans, van geboorte Amerikaans (Amerikaanse vader/Mexicaanse moeder) en heeft hier in Mexico 2 kinderen gekregen. Voor hun heeft ze hier de Amerikaanse nationaliteit gekregen. Misschien even een email sturen naar het Amerikaanse consulaat in Amsterdam?
Heel veel succes! Weten jullie al naar welke staat jullie willen verhuizen? :wereld:

Hoi Wingnut,

heb je je al meer kunnen verdiepen in de procedure van Uscis?
Naar mijn weten is er een beperkte hoeveelheid visa beschikbaar voor echtgenoten van US citizens.

Ik heb wat info opgezocht op de site van de Travel State.
Hierop staat wat eenvoudiger uitgelegd over de visa procedure.
Het is in ieder geval een forse papierwinkel die jullie moeten gaan invullen.

Hebben jullie al een I-130 ingevuld?

He allemaal, bedankt voor jullie reacties.

Ten eerste. Mijn vrouw is in Nederland geboren. Haar moeder is hardstikke Amerikaans. Dus mijn vrouw heeft een Amerikaans en Nederlands paspoort.

Samen hebben we 4 kids van 0 tot en met 7 jaar. De vraag is dus nu wie vraagt US Citizenship aan voor mijn kids? Mijn vrouw of mijn schoonmoeder? Ik lees op de website van het consulaat in Amsterdam andere dingen dan op de website van USCIS. Er wordt gesuggereerd dat mijn vrouw 5 jaar in Amerika heeft moeten gewoond voordat we de US Citizenship voor de kinderen kunnen aanvragen. Terwijl op de website van het consulaat staat dat het gewoon mogelijk is.

Begrijp ik goed dat ik voor ieder kind een I-130 form moet invullen?

Graag jullie ideeen en meningen.

Dus nee, nog geen I-130 ingevuld. We overdenken nog om te gaan. Mijn gevoel is dat het een kwestie van tijd is om het besluit te maken. Ik wil graag, maar hoe gek het ook klinkt, maar vrouw weet het niet zeker.

De staat zal of California of Utah worden.

Je moet idd voor ieder kind een I-130 invullen.

Je vrouw kan voor jou de Green Card aanvragen, zij ‘sponsort’ jou.
Je schoonmoeder kan niets voor jou betekenen omdat zij geen directe familie van jou is.

De enige mensen die je kunnen helpen, zijn de mensen van het Amerikaanse consulaat in Amsterdam. Dat zijn geen mensen die op het internet hun verhaal komen houden, omdat ze denken dat ze iets weten (en ik val daar natuurlijk zelf ook onder), maar de echte deskundigen.

Verder: heeft je vrouw jullie kinderen aangemeld bij het consulaat bij hun geboorte, een verklaring van ‘buiten de VS geboren kinderen van een Amerikaan’ gekregen, een paspoort voor ze aangevraagd en meer van dit soort zaken.

Laat je vrouw een afspraak maken met het consulaat (ze zijn wat soepeler voor Amerikanen) en hen daar voorleggen wat haar status is, wat jullie willen en wat jullie tijdsschema is. Dan hoef je niet op geruchten en ‘mogelijkheden’ af te gaan, maar weet je waar je aan toebent. Dat kost mogelijk wat, maar dat valt in het niet bij wat je allemaal zelf gaat betalen als er iets misgaat.

Vandaag naar het consulaat geweest en 5x een I-130 ingevraagd. Binnen 2 weken hopelijk approval.

Wat gebeurt er nu? Ik weet dat we nu family visa’s gaan aanvragen, maar iemand ideeen wat voor papier werk dat zal zijn?

Nogmaals: dat soort vragen moet je stellen aan het consulaat. Hier zijn alleen maar leken. Zoals blijkt uit een antwoord hierboven: schoonfamilie kan wel degelijk helpen bij het sponsoren van een immigrant.

1 like

al nieuws Wingnut?

@ Bennogr: misschien eens leren lezen. Wingnut vraagt of zijn schoonmoeder citizenship aan kan vragen, FredjeRn geeft een juist antwoord dat zij dat niet kan omdat zij geen direkte familie is. het enigste wat de schoonmoeder kan doen is financieel garant staan …

Over lezen gesproken: Wingnut kan een groene kaart aanvragen omdat zijn vrouw Amerikaanse is (en er zijn volgens mij geen beperkingen op het aantal groene kaarten die uitgegeven worden voor echtgenoten/s van AMerikaanse staatsburgers. Schoonmoeder kan helpen door zich eventueel (mede)garant te stellen om ervoor te zorgen dat Wingnut de eerstkomende 10 jaar geen overheidssteun in de VS nodig zal hebben.

Na 3 jaar groene kaart Wingnut kan U.S. citizenship aanvragen dus garant stellen is voor 3 jaar. Staat ook in de formulieren betreffende sponsorship.

Benno heeft wel een beetje gelijk, wat betreft het garant staan had ik niet goed m’n huiswerk gedaan…:hihi:

Hoewel ik het met je eens ben dat je dat soort vragen het beste bij het consulaat kan vragen, ben ik het er niet mee eens dat je niet online op een forum kan informeren. Het gaat er immers om dat bezoekers van Wereldwijzer ervaringen met elkaar delen terwijl ze (voor sommigen) werken aan een gezamenlijk doel, namelijk emigreren naar Amerika.

Als iemand al een aantal stappen verder is met het proces, dan is er niks mis mee dat deze persoon zijn ervaringen deelt met iemand die hier een vraag over stelt. Voor officiële documenten en informatie is echter het consulaat de enige bron die je kan vertrouwen.

inderdaad ik vind dit forum zeer waardevol om mensen op weg te helpen, ervaringen en ideeen uit te wisselen en mensen die uit eigen ervaring spreken zijn geen leken, uiteindelijk komt men toch bij het consulaat terecht, men is dan toch een beetje voorbereid en meer geinformeerd

hallo iedereen,

Ik en mijn vriendin zouden zoals zovele hier ook naar Amerika willen immigreren.
Weet er iemand hier of er veel werkaanbiedingen zijn in de autosector?Ik heb automechanica gestudeerd en werk nu als technisch receptionist in een garage.Ik heb ook ervaring als bewakingsagent zijn er hiervan soms aanbiedingen in Amerika?
Mijn vriendin heeft haar opleiding op school gedaan voor verpleegkundige.Hier werkaanbiedingen voor?
Wat moet je juist doen en welke stappen moet je juist ondernemen voor aan zo een visum te geraken?Waar aanvragen?
Wij zijn een jong koppel begin jaren 20 en we hebben een visum nodig voor een permanent verblijd in Amerika.Wij hebben daar geen famillie of vrienden.Gewoon wij 2 immigreren naar daar.
Een green card hoe verkrijg je die en waar moet je die aanvragen?
Als je deze 2 hebt moet je dan nog met andere dingen rekening houden?Zoals bv dat als je kinderen krijgt in Amerika ze wel legaal zijn enzo…
Ik las ook dat een huis daar kopen af te raden is?Klopt dit?Zo ja waarom?
Bij de banken in Amerika een lening verkrijgen als buitenlander met green card en visum lukt dit zomaar of doen ze daar moeilijk over?
Vele vragen tegelijk maar ik dat ik voldoende reacties krijg zodanig dat ik toch wat wijzer word.
Wij zijn van Belgie en zijn het rotweer en mentaliteit hier beu.>>>

Mvg Nick