het zou kunnen dat ze nu beu zijn omdat er nu momenteel oorlog is met koerdse irakezen dat ze er niet mee blij zijn…maar mahsun kirmizigul is ook een half koerdse man…maar niemand is er tegen…of ze vonden het muziek niet mooi…kan wel
Wat mij regelmatig opvalt als ik in Turkije ben is dat er veel grappen verteld worden door turken uit het westelijke deel over turken uit het zwarte zee gebied ( laz).
Gaat op net zo’n mannier als nederlanders die belgen moppen vertellen.
Vaak wordt door de westerse turken ook wel een beetje minachtend gedaan over de turken die ten oosten van de denkbeeldige grens van Ankara wonen.
Koerden worden zoals ik het kan zien steeds beter geaccepteerd in turkije.
Als men als Koerd zichzelf niet te opvallend gedraagt is er weinig aan de hand.
In Istanbul wonen al zeker 1 miljoen koerden en je hoort amper dat daar grote problemen op rasictische of discriminerend gebied zijn.
Homoseksualiteit word door veel turken als onmogelijk gezien.
Maar aan de andere kant is bijna elke t.v persoonlijkheid homo en hebben hoge kijkcijfers.
Sorry hoor maar turken roepen dat ze gediscrimineerd worden door nederlanders maar zijn in werkelijkheid zelf de grootste racisten die er rondlopen. Ik heb dit meerdere malen mogen ervaren. Ik ben zelf van turkse afkomst en komt uit een gebied waar veel koerden wonen. Je wordt gelijk buitengesloten en mensen zien je als een moordenaar PKK. Ze hebben al gelijk een vooroordeel over je tenzij ze jouw helemaal niet kennen. In Turkye precies hetzelfde. Iedereen over 1 kam scheren en dan zich ergeren aan Geert Wilders. Natuurlijk doen ze aardig tegen Toeristen die in Turkye op vakantie gaan want ze brengen geld naar ze toe. Jammer dat hier zo weinig aandacht aan besteed wordt. Turken stoppen liever als in een doofpot om hun schande te verbergen naar de buiten wereld.
Ben er helemaal met je eens. Dit is wat ik bedoel ze schamen zich ervoor om dit naar buiten te brengen.
Dit bedoel ik nou. Turken zijn erger als Geert Wilders…