Is een visum voor Tibet in Chengdu te regelen?

Hallo allemaal,

ik wil samen met mijn vriendin naar Tibet gaan.

Heeft er iemand al een ervaring met het regelen van een visum voor Tibet in Chengdu?

Zo ja:

• Waar heb je dat gedaan?
  • Hoeveel kostte het?
  • Hoe ging het in zijn werk?
  • Hoe lang van tevoren moet je beginnen met het aanvragen van een visum?

Mocht je in NL al een visum hebben geregeld voor China en tibet, dan wil ik graag weten waar en hoe je dat geregeld hebt, hoeveel het kostte e.d…

Als laatste vraag ik aan jullie of jullie misschien een voorbeeld hebben van een reisplan die ik in kan dienen bij een visumbureau, zodat ik een visum voor China voor ons beiden kan regelen.

We zouden enorm geholpen worden met eventuele info op bovenstaande vragen,

Groetjes,

majorie en jeroen

visumdienst.nl

Aangezien China Tibet niet als een land erkent, heb je voor Tibet geen visum nodig, maar een permit. Deze kun je niet in Nederland aanvragen, maar (in 2006) wel in Chengdu. Ik weet echter niet hoe lang het duurt en hoeveel het kost.

Mij is altijd verteld, dat het krijgen van een Chinees visum moeilijker is, wanneer je vertelt dat je ook Tibet wilt bezoeken. Enige jaren geleden betekende dat, dat je gewoon Tibet niet invulde bij de plaatsen die je wilt bezoeken. Ik weet echter niet hoe dat nu werkt, nu je boekingsbewijzen moet overleggen. Voor langere tijd accomodatie in Chengdu boeken en die annuleren zodra je je visum hebt? Geen idee.

Succes!

Je kan voor deze info het best even Mix Hostel in Chengdu bellen.
http://www.mixhostel.com

Zij doen veel trips naar Tibet.

Jaar geleden hebben wij de permit (inderdaad geen visum) ook “gewoon” in China zelf gehaald. Wij deden dit zelf in Shangri-la, maar in Chengdu moet het ook kunnen schijnt. Je moet wel de juiste adresjes hebben (hostels, agencies) en wij vonden het maar een onduidelijk en vreemd systeem… Maar het is de moeite meer dan waard!