Wij verblijven na aankomst op Bali in een hotel in Sanur en vliegen dan na 3 nachten acclimatiseren naar Joghakarta om vervolgens 5 dagen later naar de Bromo vulkaan te gaan. Vervolgens willen we dan weer terug reizen naar Sanur om onze bagage op te pikken en om de rest van de vakantie op Bali door te brengen.
Is het te doen om in één dag van de Bromo vulkaan naar Sanur te reizen? We willen terug naar Sanur omdat we daar een deel van onze bagage in het hotel achter zullen laten als we naar Joghakarta gaan.
Ik kan niet goed achterhalen wat de afstand is van Bromo naar Sanur, google maps zegt het niet te kunnen berekenen. Iemand enig idee?
Het is mogelijk om in Yogyakarta een excursie te boeken welke je in 2 dagen via de Bromo terug naar Bali brengt.
De eerste dag ga je van Yogya naar Probolinggo, of een andere dorp in de omgeving van de Bromo. Die trip kan 12-16 uur duren.
De tweede dag sta je vroeg op (waarschijnlijk rond 3 uur) om op tijd te zijn zijn voor de zonsopkomst bij de Bromo. Na een bezoek aan het plateau voor het uitzicht over de berg, een bezoek aan de vlakte en de tempel en misschien ook wel aan de krater vervolgt de reis naar Bali. Eerst een stuk over land, dan me de ferrie en dan met de taxi verder.
De meeste trips stoppen in Gilimanuk, de haven van Bali. Dat betekent dat je zelf vervoer naar Sanur moet regelen. Er zijn taxi’s genoeg in Gilimanuk (geen bussen aangezien je laat aankomt ), en de taxi’s vragen vaak belachelijke prijzen. De rit van Gilimanuk maar Sanur zal een uur of 3 duren.
Het is dus te doen om in 2 dagen te reizen. Bereid je echter wel voor op 2 lange redelijk zware reisdagen.
Hi Jenny, dank voor je reactie, waarschijnlijk heb ik het niet goed beschreven maar gelukkig hebben we wel wat meer tijd dan 2 dagen. De bedoeling is 3 dagen Yogya, dan met de ochtend trein van 7.30u in ca 4
uur reizen naar Surabaya, dan met lokaal vervoer naar Probollingo (heb hotel al geboekt). Volgende dag 's ochtends vroeg Bromo bezoeken maar dan weet ik het niet goed meer… in elk geval doorreizen naar Bali. Ik vroeg me dus af of het te doen is om op één dag van de Bromo vulkaan door te reizen naar Sanur of dat we misschien toch beter nog een overnachting kunnen doen in Noord West Bali … aan de andere kant… als je zegt dat Gilimanuk naar Sanur ca 3 uur reizen is lijkt het me wel te doen al met al om vanaf Bromo naar Sanur te reizen
Ik beschrijf een trip die in 2 dagen van Yogya via de Bromo naar Bali gaat. Dus JA, je kan in één dag van de Bromo naar Bali, en als je lange reisdagen geen probleem vindt kom je ook wel in Sanur.
De vraag is waarom je in een keer door wilt reizen naar Sanur terwijl je in de buurt bent van Menjengan. Je zou daar een overnachting kunnen boeken. De volgende dag gaan snorkelen en dan verder trekken naar Sanur.