Ieder jaar gaan vele Nederlanders en Belgen naar Afrika. Maar zijn landen in Afrika in vergelijking met Nederland en België wel aantrekkelijk qua prijzen van producten en/of diensten?
Breng je stem uit en licht eventueel hieronder toe!
Ieder jaar gaan vele Nederlanders en Belgen naar Afrika. Maar zijn landen in Afrika in vergelijking met Nederland en België wel aantrekkelijk qua prijzen van producten en/of diensten?
Breng je stem uit en licht eventueel hieronder toe!
ik ga begin december voor de eerste keer naar Afrika(Nairobi)
dus ben benieuwd
Wij hebben Egypte, Zuid Afrika, Botswana en Zimbabwe bezocht. Steeds dezelfde conclusie: de goederen op zich zijn niet zo duur, maar de bijkomende kosten voor wat betreft de ‘tips’ en in mijn ogen de ‘inherente/normale dienstverlening’ in de toeristische sector daar doen de finale rekening aardig oplopen. Ik kan aannemen dat de tips een belangrijk onderdeel zijn (zoal niet het belangrijkste) van hun inkomen in Afrika, maar persoonlijk vind ik het aangewezen dat de reisagentschappen duidelijker aangeven hoeveel meer de uiteindelijke rekening zal bedragen bovenop de brochureprijs (het geeft mij **dikwijls **een gevoel alsof ik onderhevig ben aan plat boerenbedrog).
Afrika hoeft helemaal niet duur te zijn als je met openbaar vervoer reist, slaapt waar de truckers ook slapen (kleine hotelletjes) en eet wat de plaatselijke pot verschaft. Daarentegen, Afrika zal duur uitvallen als je je laat verwennen in comfortabele lodges, en alleen maar safari’s doet.
Het ligt er inderdaad aan wat je gaat doen.
Safari kost heel veel geld, wij zijn anderhalf jaar geleden naar de Masai Mara in Kenia geweest, parkfee 60 USD per 24 uur.
Nu moet je al 80 USD betalen.
Dat is inderdaad een keuze die men maakt: reizen als een backpacker en alles zoeken dat het goedkoopste is, of reizen waarbij men toch nog van enig comfort geniet en ook in een relatief beperkte tijdspanne zoveel mogelijk tracht te zien en te beleven. De tweede optie is ontegensprekelijk de duurste en daar kiest men voor. Waar ik aangeef is dat men bij alle reisagentschappen duidelijker moet mededelen wat de uiteindelijke kost zal zijn en niet het programma voorstellen aan een bepaalde prijs terwijl men heel zeker weet dat de eindafrekening het dubbele of nog meer van de initiële prijs kan bedragen.