heb eigenlijk de vraag hoe je in afrika goed kan rondkomen, stel wij gaan met z’n 2e voor 4/5 weken naar afrika ( denk zuid-afrika) weten nog niet wat we willen gaan zien maar we willen natuurlijk niet hele dagen alleen maar ana het strand liggen, een beetje actie is zeer gewenst!!
wat ben je ongeveer per dag kwijt aan eten en slapen en openbaar vervoer?? ik hoef niet het luxte van het luxte als het maar een beetje netjes is.
een auto huren klinkt natuurlijk allemaal erg mooi, of camper bedoel ik eigenlijk meer, maar dat kost natuurlijk handen vol geld… of valt het nog mee??
zijn er nog tips, voor wat we absoluut zouden moeten zien en gaan doen?
wat is de beste reistijd voor afrika… we houden wel van een lekker weertjuh, korte broek en hempje, maar ook niet te heet, en de regen laten we ook liever achter ons
Hoi Kwampi
wij zijn vorig jaar 4 weken geweest. We hadden een auto met tent op het dak, best duur, maar campings zijn daarentegen weer erg goedkoop (en netjes, groot en niet druk). Wij waren met 2 persoenen ongeveer 5000 euro kwijt en hebben alles gedaan wat wel wilden. We zijn inJohannesburg begonnen en in Kaapstad geeindigd, bijna 9000 km gereden en heel veel gezien. We zijn in oktober geweest. Het is daar dan lekker weer, niet te heet.
Een personenauto huur je al vanaf 32 euro per dag en Bed en Breakfast kosten rond de 40 euro per nacht (2 personen).
Volgens mij is het openbaar vervoer er niet zo goed geregeld. Je hebt wel de Baz-bus voor backpackers, maar daar weeet ik niet zoveel van.
Het is een supermooi land , echt een aanrader. Wij gaan volgend jaar voor de 3e keer (nu ook in combi met Namibia en Botswana) en kijken er erg naar uit!
Het ligt er natuurlijk heel erg aan, naar welk land je wilt gaan. Afrika is een werelddeel en de prijzen verschillen per land.
Maak eerst een plan, wat je precies wilt gaan doen.
En… mocht je zin hebben om naar ons dorp in Senegal te komen, vanwaaruit je van alles kunt ondernemen, kijk dan eens op : www.odunbeyeland.com
of neem contact op!
Om te bepalen wat de beste tijd is ligt er denk ik helemaal aan wat je wil gaan ondernemen. Wil je de bergen in en wandelen, wil je safari maken, archeologische plekken bezichtigen of wil je lekker op het strand liggen?
Het klimaat in Afrika kan daarnaast behoorlijk verschillen per regio en op de ene plaats valt veeeel meer regen dan de andere.
Dit artikel zal je ook wel op weg helpen: Beste reistijd Afrika | Afrika
Wij zijn afgelopen december 3 weken in Zuid Afrika geweest (de allerduurste en drukste periode daar) Wij hadden een grote camper gehuurd via Bobo campers, goed geregeld allemaal alleen niet de goedkoopste optie. De reis heeft ons voor 2 personen zo’n 7000 euro gekost, dit is inclusief de tickets. Wij hadden geen rekening gehouden met het feit dat de kerstperiode daar zo druk is en dat heeft osn veel exta gekost. We moesten veel reserveren (is de rest van het jaar niet nodig). We hebben wel veel gereden en hebben veel excursies gedaan. De campingkosten vonden we meevallen. Mijn vriend heeft ook wel wat duurdere duiken gemaakt dus die zitten ook bij de prijs in. Heb je al een idee wat je zou willen doen en welke plaatsen je wilt aandoen? Vergis je niet in de reistijden want die zijn vaak langer dan je gps je vertelt.
Wat betreft openbaar vervoer heb ik geen ervaring.
In de periode dat wij er waren was de temperatuur erg aangenaam maar hebben ook wel wat dagen regen gehad.
Inderdaad vanaf 8 december krijgen langzaam de scholen vakantie, De grote zomervakantie dus. Maar de meeste Zuid Afrikaners gaan zo rond 2 december t/m eerste week januari op vakantie. Dus overal super druk en de prijzen zijn van het hoogseizoen dan!
Met de regen valt het hier mee. In de regentijd af en toe een flinke bui, maar de zon komt altijd weer terug hoor, het is geen Nederland.
De regentijd zit aan de kant van Kaapstad in de winter periode (april - september) en dan gaat de regentijd naar de andere kant Jo’burg, kruger park vanaf end september - maart.