Als je 4 weken de tijd hebt, is dit dan genoeg om een leuke rondreis te maken door Vietnam en een goede indruk van het land te krijgen?
Als jullie verder nog tips hebben over hoe dit te doen (openbaar vervoer, binnenlandse vluchten) en vooral in welke periode in het jaar dan horen wij het graag!
4 weken is ruim voldoende voor vietnam.
ga uiteraard niet in de moesson tijd (volgens mij is dat in onze zomer)
openbaar vervoer is prima geregeld met een open bus ticket.
Dit is een ticket van Hanoi naar Saigon voor 30 dollar ofzo en je kunt dan op verschillende plekken tussentijds stoppen.
Hoe zit het in juni?
Vind op internet zoveel verschillende info dat ik denk dat t beter is om t aan jullie te vragen.
Wil tijdens deze reis ook lekker een paar daagjes strand doen…bv Palmeneiland of zo en wil dan natuurlijk wel kunnen genieten van de zon :zon02:
Anderhalf jaar geleden ben ik er de hele maand augustus geweest. Noorden vrij nat (wel lekker warm), zuiden warmer en droger. Vier weken lijkt me overigens wel voldoende, uiteraard afhankelijk van wat je allemaal wilt zien. Als je alleen voor de toppers gaat heb je zeker genoeg tijd.
De toppers zijn allemaal behoorlijk makkelijk te bereizen met de bus. Sommige stukken heb ik ook met de trein gedaan. Je kan ook een opentour ticket ofzo voor de bus kopen, en dan langs de standaard stops gaan. Heb ik niet gedaan, steeds per keer geboekt, ging prima. Geen ervaring met binnenlandse vluchten. Eén keer ben ik met het openbaar vervoer de Mekong Delta in gegaan omdat die georganiseerde bustochten me helemaal uit mijn neus kwamen, en dat ging eigenlijk wel prima.
Die georganiseerde opentour ticket bussen droppen je wel vaak bij een hotel waar ze commissie voor krijgen, gewoon naar een andere lopen als je die niet wilt. Ik ben niet echt afgeweken van de standaard route, en had daar achteraf wel een beetje spijt van. Ben zo gigantisch veel toeristen tegen gekomen! Is niet echt mijn ding…