Ik wil deze zomer naar nepal en tibet gaan. Eigenlijk zou ik mijn Ipad meenemen, vanwege het kunnen typen van reisblogs, een stapel digitale leesboeken en travel guides mee te nemen en downloaden van fotos etc.
Maar nu lees je in de gebruiksaanwijzing dat dat ding niet hoger dan 10.000ft mag (dus 3000 meter). Op het internet lees je tegenstrijdige berichten. Namelijk dat de ipad geen gewone harde schijf heeft, en dus zou moeten blijven werken. Sommige mensen hebben het gedaan.
Heeft iemand ervaring met een ipad in tibet? Ik twijfel gewoon wat ik moet doen, omdat een ipad erg duur is.
ik heb mijn laptop zonder problemen meegenomen naar Tibet. Mijn iPhone had ook geen problemen met de hoogte. Mijn iPod daarentegen (oud model) is een aantal keer ‘kapot’ gegaan als hij de 2800 meter passeerde (zelfs in een vliegtuig), maar na een paar uur tot een paar maanden (!) deed deze het weer. Goede raad kan ik je dus niet geven.
Mijn iPod ging steeds vanzelf weer werken, maar die ene keer dat het 4 maanden duurde was ik echt niet blij…
Was je oude type ipod eentje waar een ‘normale’ harde schijf in zat? Want dat las ik wel op het internet. Die gaan kapot op de hoogte (of kunnen daar gevoelig voor zijn).
Als gezegd: ik had geen problemen met mijn laptop en mijn iPhone. Mijn reisgenoot had ook geen problemen met zijn smartfoon en zijn laptop. Meestal gaat het goed. Aan jou de keus of je het risico wilt nemen.
tja als de grens dicht blijft is het hele probleem opgelost natuurlijk. Maar ik wil een stapel boeken en reisgidsen (pdf) meenemen. En dat kan zeker op mijn ipad - maar misschien kan het ook op een goedkope ereader. Moeilijke beslissing met zo een duur apparaat!
Op zich heb ik een goede verzekering - het is alleen het idee dat het kapot kan gaan in tibet. Maar nergens op het internet lees je het met zekerheid. Het is allemaal maar gissen wat zou kunnen gebeuren, als dat al uberhaupt gebeurt!
Zelf zou ik hem graag mee hebben. Vanwege downloaden fotos en boeken lezen en af en toe wat internetten.
Ik wilde in ieder geval genoeg kaartjes meenemen dat ze zowel op de ipad staat en op het kaartje. Maar weet je wat het is, niemand kan me zeggen wat er nou precies fout kan gaan. Er staat dan wel boven de 3000meter niet gebruiken - maar nergens kan je precies lezen of dat gewoon standaard gezegd wordt of niet…
Ik zoek nog steeds naar mensen die het wel gedaan hebben - met succes.