ipad mee of niet

Wie heeft ervaring inzake het meenemen van laptop of Ipad? ik hoorde dat je beter geen dingen mee kan nemen waarmee je verbing kan maken met het internet.

Waar wil je verbinding maken met het internet?
Laat lekker thuis en geniet van Cuba in plaats van je iPad. Hoef je je ook niet druk te maken om de veiligheid van het ding.

tis een beetje zinloos om hem mee te nemen. Je kunt er niet gek veel mee daar.

Hoi Roma57,

Dat probleem lost zichzelf op.
Er is namelijk niet of nauwelijks internetverbinding in Cuba!

Maar Cuba en zijn bewoners zijn zo fascinerend, je hebt er niet veel last van om cold-turkey te gaan…

Lees ons reisverslag maar eens, op:
http://www.onestop-travel.nl/cuba/cuba-vakantie.html

Hartelijke groet,
Robert

Wel of geen ipad mee. Ik had hem mee, inderdaad niet voor het internet. Wel voor de kaart die ik vooraf thuis had gedownload en offline te bekijken was. Vanaf 2012 schijn je ze mee te mogen nemen. Ik wist helemaal niet dat het niet mocht. Het was geen probleem. Het was ook handig om mn foto’s tussentijds van mijn kaartje te halen en om het reisdagboek bij te houden. Het is denk ik per persoon verschillend of hij of zij er behoefte aan heeft. Ik kan je zeggen dat die kaart (citymaps2go) heel handig was (gedetailleerd). Met een ipad 3 heb je ook gps ontvangst.
Wat betreft het internet zijn er in diverse hotels betaalde internetmogelijkheden (geen wifi)

Oja en ik heb ook nog heel erg van Cuba en de mensen daar genoten :wink:

1 like

Beste ajolan,

Heel erg bedankt voor deze actuele en nuttige info!
Get regime in Cuba wil heel graag alle informatie die verspreid wordt controleren. Tablets en wifi passen daar niet zo goed in. :wink:
De internet mogelijkheden via hotels e.d. zijn wel goed te controleren.

Nog een voorbeeld: wij hadden een boek bij ons dat op de ‘verboden’ lijst stond. wisten wij niet, maar onze gids/partijman deed daar wel een beetje moeilijk over… We moesten het niet teveel in het openbaar laten zien, om problemen te voorkomen. De titel va het boek was Schaduwhart, volgens mij. Het is alweer een paar jaartjes geleden.

Heb je iets van een reisverslag of foto’s online staan? Ben heel benieuwd!

Groet,
Robert

robert,
Bedankt voor je reactie. Wat betreft die Ipad omdat ik er niet van wist dat je hem niet mee mocht nemen haalde ik hem keurig uit mijn tas, dus hij is wel degelijk gezien. Feitelijk gezien heb je er wat internet en gps (ipad2) niets aan.
Ik heb wel een reisdagboek bijgehouden, maar meer voor prive gebruik. Ik zal eens kijken of hij wereldwijzer proef is haha. Foto’s heb ik genoeg en zal er een paar opzetten.

Wat ik van de Cubanen die wij hebben gesproken heb begrepen, is dat er de laatste jaren wel wat versoepelingen plaatsvinden. Zo spraken we meerdere mensen die naar het buitenland waren geweest en mag er vrij gereisd worden naar ik meen Venezuela (al heeft bijna niemand daar natuurlijk geld voor en lijkt het me wat betreft regime ook niet echt veel beter).

Ik zit met hetzelfde dilemma!

Ik zou een ipad of tablet (eerst nog ergens op Marktplaats vinden:-)) mee willen nemen voor de 12 vluchten die ik op mijn wereldreis maak, om filmpjes voor in het vliegtuig op te zetten en boeken om te lezen… en foto’s overzetten kan ook een voordeel zijn… maar het weegt natuurlijk wel weer wat…

Wat zeggen jullie???

Tja een vlucht is een geschikt moment om wat over de locatie te lezen/leren die je gaat bezoeken, dan zie ik wel meerwaarde om wat boeken mee te nemen die je daarbij helpen.

Ik neem altijd een laptop mee naar Cuba. Nooit een probleem mee gehad.
Verschillende hotels bieden tegen hoge tarieven redelijk wifi toegang. Dus ook het internet kun je op.