Heb voor januari geboekt naar Cuba om daar ruim drie weken te gaan fietsen. Overweeg om netbook mee te nemen (met skype) om contact met thuis te onderhouden.Is dat zinvol of kan ik het net zo goed laten? Heb je recente ervaringen, laat ze me weten.
je kan 'm meenemen, kans bestaat dat de douane deze registreert zodat je er ook weer mee moet uitreizen. Zo willen ze voorkomen dat je 'm voor vrienden of familie meeneemt, of verkoopt zonder invoerrechten te betalen.
Bij het uitreizen moet je de registratie weer overleggen en de labtop dus weer bij je hebben c.q. mee uitvoeren.
Bij diefstal zal je een diefstal-aangifte moeten hebben van de lokale politie.
Voor je eigen gebruik (foto’s en reisverslag) is een laptop handig, verwacht echter niet overal zomaar een internetverbinding of netwerk te kunnen hebben want dat is er nauwelijks in Cuba; alleen enkele (duurdere) hotels bieden de internetverbinding en waarschijnlijk tegen extra betaling.
Estan
Een macbook die ik had is drie jaar geleden door de douane in beslag genomen toen mijn vrouw deze bij zich had en alleen naar Cuba reisde. Een traumatische ervaring want hij was net nieuw; na zes uur hopeloos in een hok gezeten te hebben heeft ze alle toetsen er maar afgesloopt en met haar hand het scherm kompleet krom geslagen… daarna als zodanig verrot ingeleverd.
Ben erg benieuwd of je de laptop nog meeneemt. Wij gaan in juli naar Cuba en overwegen ook de laptop mee te nemen.
Vertrek je al bijna? Ik wens je een hele fijne vakantie!!
natuurlijk handig om verhaaltjes op te tiepen of je foto’s alvast op te slaan en te bewerken maar contact met thuis is niet mogelijk.
Er zijn erg weinig plekke waar je internet kunt vinden en met je laptop kan je niet op die netwerken (ook niet betaald)
weet je dan ook misschien of dat wireless tot op straat reikt? (iig dichtbij het hotel)
Ligt dat wireless-netwerk open - of moet je persé inchecken, en met (hotel-)code inloggen?
Ja volgens mij moet je wel inloggen. In het nacional waren de tarjetas namelijk op (hoe verrassend, je hebt wireless internet, maar het werkt niet, want je hebt geen tarjetas om het te verkopen…). Je kan het gaan proberen. Maar deze hotels lenen zich volgens mij ook niet echt om buiten met je laptop te gaan staan, er loopt best veel personeel rond.