Hallo,
Onze dochter neemt haar pc mee naar Canada.
Groot beeld(ivm ned tv op de pc, enz)
Zou ze invoerrechten moeten betalen?
Grtz Joy
Ik neem aan dat je dit speciaal laat verschepen, want ik zie dit nog niet in een koffer gestopt worden voor in het vliegtuig?
Als de lading met een schip meegaat naar de andere kant van de plas, wordt er altijd wel ingeklaard door de douane (kleine kosten). Zolang je aannemelijk kan maken dat je goederen niet voor doorverkoop zijn, hoef je er (volgens mij) geen invoerrechten over te betalen.
Edit: zie ook deze pagina van Citizenship & Immigration Canada over waar je wel en geen invoerbelastingen over hoeft te betalen: http://www.cic.gc.ca/english/newcomers/before-goods.asp
Waarom niet in een koffer gestopt? Wat is het probleem?
Het gewicht? Weegt hooguit 4 kg. De grootte? Koffer is veel groter…
Grtz Joy
Tsja… alles is natuurlijk relatief. Ik heb hier een desktopcomputer staan die wel wat meer weegt dan 4kg. Je had het ook over ‘groot beeld’, in mijn beleving vanaf 30inch beelddiagonaal en die kunnen toch ook behoorlijk zwaar zijn (los van dat er best ruig met koffers om kan worden gegaan met alle mogelijke gevolgen van dien).
Als het inderdaad in een (hardcase) koffer mee kan, zou ik me er al helemaal geen zorgen om maken. Er worden zeer weinig controles gehouden naar de inhoud van koffers. Hier en daar hoogstens een steekproef, maar 1 of 2 passagiers per vliegtuig is al veel!
Hola Jurjen,
De computer is heel overgekomen en de koffers zijn niet opengemaakt!
We hebben hem in de verpakking zonder doos in de koffer gedaan en hij paste precies. Was geen speld tussen te krijgen. 12kg woog de comp.
Goed antwoord van je…hihihihi
Dankje!!!