Mijn ouders komen in mei naar canada. Hun hebben doorgekregen van het reisbureau dat ze maar 1 koffer van 23 kilo bagage mee mogen nemen. Voor zover ik weet was het altijd 2 x 23 kilo of te wel 2piececoncept. Ik heb al gekeken op internet maar ik kan veranderingen vinden over het bagage gewicht naar canada.
Weet iemand iets van deze nieuwe veranderen, of extra kosten voor een tweede koffer.
Het zal afhankelijk zijn van de luchtvaartmaatschappij. Met welke gaan jullie ouders naar Canada reizen? Je zal het bij de luchtvaartmaatschappij zelf eens moeten navragen wat het bagage gewicht mag zijn. Of eens kijken op hun website, daar kan die info ook staan.
Normaal gezien is het inderdaad 2 x 23kg voor een vlucht naar Canada, maar sommige luchtvaartmaatschappijen (vooral charter en goedkopere luchtvaartmaatschappijen) laten maar 1 stuk bagage toe van 23kg.
AirFrance-KLM en haar codesharing partners (Delta/NWA) hebben inderdaad deze regel veranderd op vluchten tussen Europa en VS/Canada, dit is ingegaan op 1 november jl. Destijds had ik daar een onderwerp over geopend, maar die is inmiddels weer wat weggezakt. Details kun je daar lezen: http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=78877
Kortom: inderdaad nog maar 1 koffer van max. 23 kg en anders 30 euro/dollar voor de tweede koffer (als je deze van te voren online reserveert, anders kost het 50 euro/dollar). Prijs per enkele reis!!
Ja dit klopt inderdaad! Als de reis voor 1 november is geboekt dan mogen er nog wel 2 koffers mee. Mijn tante uit Canada stond 3 weken geleden met 2 koffers bij de douane en moest dus 50 dollar betalen…
Als je voor 1 november hebt geboekt en je checkt in na 1 november, dan staat er slechts 1PC op je boarding pass. Print dan ook je reservering uit en het bericht van hun website en je hebt dikke kans dat het kosteloos mee mag.
Ja, dat vond ik ook zo belachelijk! Ik vind dat ze ernaar moeten kijken hoelang je ergens verblijft. Als je een jaar in Canada verblijft en je mag maar 23 kg meenemen, dat is absurt!
Klopt, maar voor degenen die maar kort naar Canada gaan, maakt het niets uit. Het lijkt eerlijker, omdat ze niet standaard extra hoeven te betalen voor 1PC extra die ze nooit gebruiken. Alleen de mensen die werkelijk het tweede stuk bagage willen inchecken moeten betalen.
Helaas is de prijs niet echt gedaald sinds de maatregel, dus dat maakt de eerlijkheid weer dubieus…
Nee, maar ik geloof dat de meeste mensen die naar Canada gaan toch wel over het algemeen iets langer blijven, gezien het niet naast de deur is… En vanuit Brazilie mogen ze bijvoorbeeld wel 2 koffers mee van elk zelfs 32kg in plaats van 23, terwijl de vliegafstand ongeveer net zo lang is!
Klopt. Ook business class heeft meer vrijstelling, alsof ze meer kleding nodig hebben.
Blijft dubieuze bedrijfsvoering. Gelukkig heb ik door een fout van KLM wel 2 keer 32kg mee kunnen nemen naar Canada.
Dat 2 piece concept bestaat bij mijn weten bij geen enkele luchtvaartmaatschappij meer (economy tussen Europa en Canada), balen want ik vond dat wel handig hihi.
Ook met de kostprijs van het tweede stuk is er vaak geen duidelijkheid. Van een bepaalde maatschappij kreeg ik via telefoon te horen 50 dollar (vertrek in Canada), maar op de luchthaven wilden ze er 150 dollar voor. Dat was ik echt niet van plan te betalen hihi, lieve incheck dame checkte het toen gratis in