Wat doen jullie als je meer dan het toegestane maximum aan bagage bij je hebt (bij de meeste vliegmaatschappijen is dit 20 kilo)? Sturen jullie dat op naar huis, betalen jullie er extra voor bij de vliegmaatschappij of krijgen jullie het op een andere manier naar Nederland (als het echt terug naar Nederland moet, ergens achterlaten is dus geen optie )? Want als je nogal veel mee terug wilt nemen wat je onderweg hebt gekocht dan wordt het nogal duur dacht ik, heeft iemand tips?
Ga je lang op reis dan zou ik af en toe de souvenirs opsturen per post. Of probeer het met iemand mee te geven. Dan kun je ook niet in één keer alles kwijtraken als een onverlaat er met je backpack vandoor gaat. En je hoeft er niet meer mee te slepen.
ik heb een half jaar in buitenland gewoond en toen had ik op de heenweg 6 kilo overgewicht en dat heb ik toen betaald. Toen ik ter plekke was is er nog een doos met spullen gekomen. Mijn ouders hebben toen halverwege mijn winterspullen mee terug genomen en mijn zomer spullen gehaald en mijn beste vriendin is met een lege rugzak op het einde naar mij toe gereisd en heeft toen in mijn kleding gelopen zodat ik alles mee terug kon krijgen want samen hadden we toen 40 kilo want ja me studiespullen moesten ook mee terug zo heb ik het toen opgelost, maar als je die mogelijkheid niet hebt zou ik zeggen dat ik het zou laten opsturen in een verhuisdoos.
opsturen die hap.
bijbetalen bij de luchtvaartmaatschappij is over het algemeen vrij prijzig…dus indien je de spullen niet direct nodig hebt…opsturen
wij hebben altijd teveel ca 30 kg nemen wij mee ivm duikbagage… goede reisorganisator zoeken en daar boeken… Dit jaar wordt het helemaal wat want er gaat ook nog een onderwaterhuis van ca 8 kg mee… dus dat wordt weer passen en meten en op het vakantie adres wat goedkope kleding kopen …
Ik neem vrijwel nooit teveel bagage mee. Eerder te weinig, zodat ik bijvoorbeeld vanuit Nederland nog wat mee terug kan nemen naar Spanje (en dan nooit meer dan wat toegestaan is). Mocht het een enkele keer voorkomen dat ik ietsjes meer heb, dan gewoon heel lief kijken bij de incheckbalie. Iberia doet nooit moeilijk.
Alleen als ik naar Cuba ga kan het lastiger zijn. Ik neem daar veel mee naartoe, meestal cadeautjes voor mijn gastfamilie en vrienden daar. Opsturen is geen optie, daar de douane verschrikkelijk corrupt is en veel jat. Dus dat gaat in de koffer mee. Teveel? Dan betaal ik. Het doet me pijn, want het is een hoge prijs, maar ik heb het er voor over. De Cubanen hebben nog steeds niks.
Voor de rest: ik probeer altijd onder de toegestane hoeveelheid te blijven en dat gaat bijna altijd goed. Ik heb niet veel nodig moet ik bekennen.
Liefs,
Carolina
ja…dat herken ik: ook ik denk altijd dat ik niet veel nodig heb, maar als mijn koffer dan gewogen word bij het inchecken zit ik altijd aan het maximale gewicht of er over heen…Heb me voor komende zomer voorgenomen om bijna niets mee te nemen…afwachten wat er uiteindelijk mee gaat in de koffer…
grin Nou, ik zit er dus zelden overheen of ik heb er bewust voor gekozen dat ik het lot aanvaard overgewicht te betalen (zoals naar Cuba).
Oh ja, vergis je ook niet in het gewicht van de koffer. Uiteindelijk weegt die vaak behoorlijk veel van zichzelf.
Liefs,
Carolina
Inderdaad Carolina, dacht altijd dat een “harde” kunstof koffer het zwaarste was, maar ben er achter dat mijn “stoffen” koffer ook ruim 4,2 kg weegt (leeg). Heb me nu serieus voorgenomen om een koffer te kopen die net iets groter is dan de toegestane handbagage maat en daar alleen een stel reserve kleding, toiletartikelen , persoonlijke dingen etc in te stoppen en de rest gewoon te kopen op mijn bestemming, alles is daar toch goedkoop voor ons (in mijn geval indonesie) Voor de terugreis zie ik dan wel weer wat te doen, aangezien ik altijd veel soorten boemboes, (kruidenmengsels)en pepers etc mee terug neem.
Cuba, ja…ooit wil ik daar ook nog eens naar toe, al was het alleen maar om de oude auto’s en bussen te zien…en de rum te proeven en voor de echte sigaren…kuch,kuch
Groeten,
Rob