Hoe weeg je je bagage voor vliegreizen?

Hoe wegen jullie de bagage voordat je op vakantie gaat? En krijgen jullie ooit boetes?

Ik stap op de weegschaal, weeg mezelf en pak dan mijn koffer…dan weet je precies wat hij weegt.

Ja, klopt! Ik stelde mijn vraag verkeerd; Hoe weeg je op de terugreis? Als je (of je vriendin/vrouw) souvenirs hebt gekocht, hoe kom je er dan achter?

Op de terugreis weeg ik mijn bagage niet, er is meestal wel het een en ander uit de koffer zoals badschuim/shampoo/zonnebrand/koffie dus komt het meestal wel zo’n beetje op hetzelfde uit.

Heenweg: Gewoon de koffer zonder mezelf op de weegschaal.

Teruggaande niet… of als je mazzel hebt…in sommige hotels staan in de hal weegschalen, heb ik ervaren. :slywink:

Hallo,

Wij verblijven veel in hotls met sportzalen en die hebben altijd wel een weegschaal dus sleep ik mijn koffer daarheen. Ik heb het ook wel eens bij de receptie gevraagd of ze ergens een weegschaal hadden om mijn koffer te wegen.

gr van Moira

als je iets vroeger bent op de luchthaven kan je je in te checken bagage eenvoudig wegen op de transportband waar deze moet ingechecked worden. Er zijn altijd wel ergens een paar loketten gesloten waar je dit kan doen. Als je dan teveel gewicht mee hebt kan je de kleine zware zaken nog in je handbagage doen (wel opletten dat het iets is dat je mag meedoen op het vliegtuig)

Ik wilde mijn tas wegen toen ik naar Madeira ging maar ik kon de weegschaal dus niet lezen.
Vertrouwend dat hij niet meer dan 10 kilo was ging ik toch verder.
Bleek inderdaad maar 6.1 kilo te zijn… meer dan 10 kilo is voor die tas onmogelijk.

Maar ik ben trouwens nieuw hier omdat ik ieder jaar ook wel de nodige trips naar het buitenland maak.
Kan ik me nog ergens voorstellen?

Je hebt geluk, er is net een gloednieuw voorstelforum geopend. :wink:
http://www.wereldwijzer.nl/forum/even-voorstellen

Zelf: wegen voor vertrek. Dat is altijd wel in orde. In ben niet zo’n souvenirjager, dus voor de terugweg heb ik geen zorgen. Meestal is er nog wel een marge over van een paar kg voor bijv. een paar extra kledingstukken, maar het is zeldzaam als ik er gebruik van maak (alhoewel: een paar goede lokale biertjes voor de voorraad thuis…)