De stelling:
Kostbare spullen neem ik in het vliegtuig altijd als handbagage mee.
Licht hieronder je antwoord toe.
De stelling:
Kostbare spullen neem ik in het vliegtuig altijd als handbagage mee.
Licht hieronder je antwoord toe.
Mijn foto camera gaat altijd mee als handbagage om op het vliegveld nog wat foto’s te kunnen maken. Dit jaar ben ik met vriendin en mijn dochter (toen nog geen 3 maanden) met de vliegtuig naar Kreta geweest, dus genoeg handbagage (luiers, doekjes, drinkfles, schone kleertjes :tssk: ).
Nou kan je er natuurlijk rekening mee houden dat je koffer zoek raakt, maar je kan natuurlijk niet alles als handbagage meenemen. En ik moet zeggen dat ik er ook niet echt rekening mee houd omdat ik ook niet echt vaak vlieg en mij dit nooit is overkomen. Op de terugweg, van Kreta naar Nederland, hadden we deze pech toch.
Op het vliegveld was het allemaal niet erg goed georganiseerd en alles ging erg langzaam, vooral bij het inchecken. De band met koffers stond steeds stil en een Nederlandse vrouw had een verkeerde ticket en toen we in het vliegtuig zaten moesten we erg lang wachten op het inladen van de bagage.
Eenmaal in A’dam aangekomen wachten we met z’n allen op onze koffers. En laat ik nu niet overdrijven, slechts een handjevol koffers (10?) lag op de bagage band en dat was het, de rest stond nog in Kreta op het vliegveld van Heraklion. En dan te bedenken dat alle kleertjes van de kleine, je eigen kleren, video camera (met hele leuke beelden) daar nog in lagen. Nou was dat natuurlijk allemaal geen ramp, maar toch erg lastig. 4 dagen later kwamen ze onze koffers gelukkig thuis brengen.
Xander ![]()
Het meest kostbare bij mij is ook mijn camera, denk ik, en die neem ik altijd mee het vliegtuig in. Op de heenweg om al wat mooie foto’s in de lucht te maken en op de terugweg is het heerlijk om alle foto’s weer even te bekijken. Geld enzo draag ik ook altijd bij me, ookal zeggen ze vaak dat je dat het beste kunt verdelen over je bagage. Op de terugweg zit mijn reisdagboek ook altijd in mijn handbagage, die zou ik maar eens kwijt raken!! Echt niet.
Groetjes!
Ik heb mijn foto camera altijd bij me en die zit dus altijd in mijn handtas en daarmee dus, bij reizen, altijd in mijn handbagage.
Ik neem vrijwel nooit echt waardevolle spullen mee op reis (ach, wat IS waardevol eigenlijk), maar ik vind het geen probleem om die soms goed op te bergen in mijn gewone bagage (lees: koffer). Het hangt af van verschillende factoren, zoals de eindbestemming en het type kostbaar goed.
Zo heb ik een keer van verschillende mensen geld meegenomen voor geliefden en vrienden in Cuba. Had er niet bij stil gestaan dat ik ineens een enorm bedrag bij me had en daar wilde ik liever niet gewoon mee op zak lopen. Dus dat had ik helemaal verdeeld en uitgespreid over mijn bagage. Daarna heb ik dus gewoon geprobeerd er niet aan te denken hoeveel geld ik bij me had. Was gelukkig allemaal goed gegaan. ![]()
Liefs,
Carolina