Naast de klassieke dingen,(handdoeken,kleren en schoeisel) sleuren we soms ook ‘onmisbare’ dingen mee op reis,zoals een mp-3 speler,laptop alsook een gsm en allerlei fototoestellen.
Ikzelf neem gewoonlijk mijn I-pod en gsm mee op reis.
Welke zaken gaan er bij jullie in je koffer of handbagage?
U kunt hierboven stemmen in de peiling en eventueel hieronder u stemgedrag uitleggen!
Telefoon gaat mee, iPod, camera, Nintendo DS (voor het geval ik me verveel) en m’n mini laptop, dat gaat natuurlijk in mijn handbagage.
Ik kan niet “leven” als ik geen contact heb met de mensen die ik ken (e-mails, sms-en, bellen eventueel) mijn echtgenoot kan ook niet overleven zonder zijn camera, ik heb ook een…)…en dit is het, ongeveer.
Groetjes
Sopirla>>>
Credit cards lijkt me ook wel handig in het verre" Verweggiestan"
Ja, idd, CC zijn een belangrijk deel van je reis.
Groetjes
Sopirla>>>
Creditkaart neem ik altijd mee, gebruik ik nooit. Pinpas is wel nodig
Verder kan ik niet op reis zonder mijn fotospullen. Ik heb mezelf een maximum opgelegd van 1 spiegelreflex camera met maximaal 3 lenzen. Anders is het me teveel slepen! Verder neem ik altijd een gorillapod statief mee (voor wie het niet kent: http://www.gorillapod.nl/). Als ik ga duiken, dan komt daarbij nog een onderwatercamera met behuizing, en twee externe flitsers bij. En natuurlijk een kleine laptop en een externe harde schijf om alle foto’s te backuppen. Bij elkaar is dit meer dan 10 kilogram aan apparatuur, en ik ben blij dat mijn handbagage nog nooit gewogen is
Een iPod of iPhone vind ik lekker als ik muziek wil luisteren, wat ik met name in het vliegtuig doe wanneer ik probeer te slapen.
Mijn echtgenoot neemt mee:
-laptop “Assus” 2x2,2 GHz - 17,3 ‘’
-Canon 5D Mk II
-135L, 35L,400L (de oude)
-een speedlite 580EX 2
-pocketwizzards flex en mini
-een “Manfrotto” uit aluminium
-een Lumiquest soft box 3
-een B+W circulaire polarisatiefilter
in een “Löwepro” flip side 300
En al onze 2 rugzakken vol, natuurlijk.
Als we moeten vertrekken, en inpakken…het is een marteling !
Een mijne telefoon (met camera, radio en …MP3 speler ! ik ga dood zonder mijn muziek !:zon02:
Normaal gesproken in mijn bagage:
- telefoon
- netbook + portable HDD
- spiegelreflexcamera + monopod
- compactcamera + Gorillapod
- Polaroid Pogo mini-printer
- MP3-speler
- tig opladers, een hoop spaghetti en een 3-voudige multistekker…